שרת המשפטים, איילת שקד, הגיבה היום (חמישי) לסערה הציבורית שמתחוללת בימים האחרונים, זאת לאחר שעלו חשדות נגד יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, בדבר ביצוע שוחד מיני תמורת מינוי, לכאורה. את דבריה פתחה שקד באומרה: "כתבתי כמה מילים בצהריים, מהלב". לאחר מכך הוסיפה כי "בימים האחרונים יש נגדי מתקפה משולחת רסן, שקרית ומסיתה. אבל המתקפה המאכזבת מכולן היא זו מצד הח"כיות מהשמאל". 


"הח"כיות שעבדתי איתן בכנסת יום יום, בצורה הגונה וישרה, הן מכירות אותי היטב, ראיתי בהן חברות לעבודה. כולן נשים, וזוהי האכזבה שלי. הן מנצלות את הפרשה האחרונה לקמפיין אישי, וחבל", הוסיפה שקד, כשאת דבריה מסרה בסמינריון למשפט עברי השמיני של לשכת עורכי הדין בישראל במלון דן, כאשר היעדרותו של יו"ר הלשכה הייתה בולטת. 

"אני מתכוונת להמשיך ולכהן כשרת המשפטים ארבע שנים נוספות, כל עוד יבחרו בי, ולהשלים את השינויים שהובלתי", סיכמה שקד. עם זאת, על אף הביקורת שהטיחה בח"כיות, יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה לדבריה של שקד בתקיפות ואמרה: "מצער אך צפוי שבמקום להכות על חטא, לעשות חשבון נפש, ולהתנצל על חלקה בהאדרתו של אפי נוה ובהפקדת כוח בלתי מרוסן בידיו – עושה השרה שקד מה שהיא מיטיבה לעשות: תוקפת. אבל הכתם נשאר על הקיר והוא לא ימחה. גם הציפייה שלה מחברות כנסת נשים שלא לתקוף אותה רק בשל היותה אשה, מעידה על תפיסה משובשת של תפקידן של נשים בעולם האידיאולוגי והפוליטי". 



גם ח"כ מרב מיכאלי הגיבה לדברי שרת המשפטים: "שקד מבינה בניצול פוליטי. היא עשתה קריירה מניצול פוליטי. היא ניצלה את תפקידה כשרת משפטים לקמפיין פוליטי. פגעה במערכת המשפט לצרכים פוליטיים. ועכשיו, כשהשיטות הכוחניות שלה אפשרו שחיתות בלב המערכת, היא עושה את הדבר הקבוע של הימין - מאשימה את השמאל. ובכן, איילת, זה לא השמאל, זאת את". 

כזכור נוה נחקר אמש והיום בגין חשדות שעלו נגדו בדבר שוחד מיני תמורת קידום, מרמה והפרת אמונים. אמש הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים
והיום, הודיע נוה על התפטרותו מראשות לשכת עורכי הדין זאת בעקבות הפרשה, בה הוא החשוד המרכזי. 

"אני מודיע בזה על התפטרותי מתפקידי כראש לשכת עורכי הדין", הודיע נוה. "החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי, שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו, ומאחל הצלחה למי שיבוא". 

הפרשה החלה השבוע, לאחר שעלו שתי פרשות בהן מעורב נוה. באחת הוא חשוד בביצוע שוחד מיני לכאורה, תמורת מינויה של שופטת בבית המשפט השלום. כמו כן, בפרשה נוספת, נוה חשוד כי קיים יחסים מיניים עם עורכת דין, לכאורה, תמורת קידום בעלה השופט. בחקירותיו נוה הכחיש מעורבות בעבירות של שוחד מיני, אולם לא הכחיש וגם לא כפר בחשד לפיו קיים יחסי מין עם השתיים. 

פרקליטו של נוה, עו"ד בועז בן צור, ציין בבית המשפט כי מרשו לא היה באותה תקופה המדוברת חבר בוועדה למינוי שופטים ומשכך הוא לא יכול להשפיע על הבחירה של שופטים או קידומם. כמו כן, שתי החשודות הנוספות בפרשה, השופטת ועורכת הדין, הובאו גם הן לחקירה אמש ושוחררו בתום חקירתן בתנאים מגבילים למעצר בית של חמישה ימים.