חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) ביחידת להב 433, עיכבו לחקירה היום (ראשון) את אורן סימון, פעיל במחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בחשד להשחתת קברו של אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לאחר החקירה, שוחרר סימון לביתו ללא תנאים מגבילים. חשוד נוסף נחקר אף הוא בהקשר של השחתת מצבתו של מנדלבליט, אך שוחרר אף הוא.

פרקליטו של סימון, עו"ד דניאל חקלאי, מסר לאחר שחרורו: "הוא ענה לכל שאלות החוקרים והבהיר את המובן מאליו: אין שום קשר בינו לבין המעשה האלים הזה. סימון כזכור הוא מהנדס אווירונאוטיקה מבוגר ונורמטיבי שמאמין בכל לבו בשלטון החוק, במשטר הדמוקרטי, בעיקרון השוויון לפני החוק, בטוהר המידות ובשמירה על זכויות האדם והאזרח". 

לפני ההודעה על שחרורו של סימון, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למעצרו וטען כי מדובר "בלחץ בריוני מטורף על היועמ"ש. "כבר שלוש שנים שהשמאל מפגין כל שבוע מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. פעילי שמאל מטרידים את היועץ בבית הכנסת ובמכולת. עכשיו גם נחקר חשד כי הם חיללו את קבר אביו. לחץ בריוני מטורף כדי להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר. אפשר רק לקוות שהיועץ לא ייכנע ללחץ האדיר הזה", כתב נתניהו בטוויטר.

לאחרונה נרשמו מספר אירועים חמורים שהופנו כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מעבר להפגנות שנמשכות כבר כמעט שנתיים מול ביתו בפתח תקווה. האירוע החמור, שהוביל לחקירת משטרה, היה נזק שנגרם למצבה של אביו בבית העלמין ירקון בעיר. לאחר מכן, רוססו כתובות נאצה על כביש 4 ושבוע לאחר מכן כתובת נוספת.

 
כבר בימי המחאה הראשונים רוססו כתובת נאצה נגד היועמ"ש בחומה שמול ביתו. במקרה הזה, עוכבו מספר חשודים מפעילי המחאה, אולם, מעבר לכך דבר לא התפתח. האבטחה סביבו תוגברה בהוראת משרד המשפטים והמשטרה.

כזכור, לפני כשנה, מפגינים הגיעו לבית הכנסת "ניגוני חיים" בשכונת כפר גנים ג' שבפתח תקווה, שם מתפלל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הם הפריעו לו לקרוא קדיש לזכרה של אמו שנפטרה בסמוך למאורע, ויצרו פרובוקציה במקום אשר אילצה את אשתו להזעיק את המשטרה.