עבר את הגבול? ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף הערב (שבת) סרטון ברשתות החברתיות, בו הוא טוען כי השמאל רדף את היועץ המשפטי לממשלה במטרה להביאו להגיש כתב אישום נגד נתניהו "בכל מחיר", ומסתיים בשאלה - "האם הם יצליחו?". אמנם הסרטון ששותף לא נחתם על ידי אף אחד, אך אופיו מזכיר את הקמפיין האחרון נגד עיתונאים ביקורתיים נגד ראש הממשלה שהוצב בצומת גלילות, בהם גם עיתונאי מעריב בן כספית.



הסרטון, שמלווה במוזיקה דרמטית, נפתח בכיתוב "3 שנים השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש בכל מחיר", ולאחר מכן נראות תמונות מההפגנות נגד מנדלבליט, ואחד מפעילי המחאה, אלדד יניב מצוטט אומר "זה לא יועץ משפטי, זה סמרטוט". אלדד יניב פרסם סרטון תגובה לראש הממשלה בו הוא אמר: "מה אתה שואל ביבי? אם אנחנו נצליח? תכניס לך ביבי, טוב טוב לראש, ברור שאנחנו נצליח. שראש ממשלה תובע בחקירות, שנגד ראש ממשלה יש החלטה להגיש כתב אישום בשלושה מקרי שוחד, אז ראש הממשלה, אתה במקרה הזה, הולך הביתה. ככה פשוט. אתה לא תלך הביתה? נגרום לך ללכת הביתה. אתה שואל אם אנחנו נצליח? עוד פעם: כן. אתה הולך הביתה חביבי".


אלדד יניב על קמפיין הליכוד. צילום: אלדד יניב, יו"ר מפלגת ארץ חדשה


הסרטון, כאמור, מזכיר שלט חוצות שהוצב בנתיבי איילון, עליו תמונותיהם של בן כספית, אמנון אברמוביץ', רביב דרוקר וגיא פלג, יחד עם הכיתוב הפיקנטי מעורר שאלות רבות לגבי זהות האדם או הישות שמאחוריו. גיא פלג, כתב המשפט של חברת החדשות, שמופיע כאחד מהמטרות שאותו מבקש הקמפיין לסמן אמר לניסים משעל ב-103FM: "צריכים להרהר בקול רם מי עומד מאחורי הקמפיין".



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי התייחס בחשבון הטוויטר שלו לסרטון של ראש הממשלה, וטען כי נתניהו התיר את דמו של מנדלבליט. בהודעה כתב גבאי כי "סרטון האיום של נתניהו הוא הסתה ברורה. נתניהו מתיר את דמו של מנדלבליט. במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את היועמ״ש שלו, לא מתיר את דמו, ואת דמם של עיתונאים. לפיד, גנץ, תתחייבו לא לשבת עם נתניהו ששכח את עמו והורס את ישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי."



חבר הכנסת יואל חסון הגיב לסרטון גם הוא בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "דוגמא חשוכה למה יהיה כאן אם לא נעשה כל מה שניתן להחליף את נתניהו. לא צריך להצהיר 'לא נשב עם נתניהו' צריך להצהיר 'נעשה כל מה שצריך כדי לעשות מהפך ולהחליף את נתניהו'". גם חברת הכנסת מרב מיכאלי תקפה את ראש הממשלה וכתבה: 3 שנים שנתניהו ושלוחיו רודפים את המפכ״ל, את המשטרה, את הפרקליטות, את פרקליט המדינה, את עדי המדינה, את היועמ״ש, את התקשורת. בניסיון לברוח מכתב אישום בכל מחיר. האם הוא יצליח? התשובה היא לא. אנחנו נחליף את ההסתה הנוראית הזאת בקלפי".