יממה אחרי שהתקשורת בסוריה דיווחה על תקיפה בקוניטרה שבגבול רמת הגולן, בה על פי חלק מהדיווחים נהרגו שני חברי משמרות המהפכה, אף גורם לא נטל עליה אחריות. הערב (שלישי) התראיין אלוף משנה במיל' קובי מרום, שפיקד בעבר על חטיבת החרמון ועוצבת חירם, לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ורמז שהתקיפה בוצעה על ידי ישראל.



"אנחנו מתעסקים באיום האיראני בסוריה, ובינתיים יש איום נוסף שנבנה בגולן", פתח אל"מ מרום את דבריו. "מאז שאסד חזר לגבול באוגוסט האחרון, אנחנו רואים מיליציות איראניות וחזבאללה שנמצאות בגולן, אפילו במסווה של מערך סורי. יש פה תוכנית איראנית מאוד ברורה, שהכוחות יהיו כפופים אליהם על הגבול, כדי שאם הם ירצו להסלים את המערכה, הם יוכלו לעשות את זה מלבנון ולא רק מסוריה. זה לא דמיוני להעריך שאם מישהו ירה אתמול בגולן, אז זאת ישראל".

"יש פה מסר לאיראנים, שהמודיעין והכוחות שלהם חשופים לחלוטין למודיעין הישראלי", הוא הוסיף, "הפגיעה במרכז הגולן היא בעיקר מסר גם לאסד, ישראל אומרת לו שאם אתה תעשה את זה - אתה תסבול. אסד מבין את זה, אבל הוא גם תלוי באיראנים בצורה מוחלטת בשיקום סוריה ובשיקום הצבא שלו".

"יש פה גם מסר לרוסים", אמר עוד הקצין הבכיר, "ישראל מרשה לעצמה תעוזה כמו שהיא לא עושה במקומות אחרים. ישראל יכולה לתקוף עשרות מקומות שהיא רוצה, ובחרה בתגובה מדודה, אבל זאת גם אזהרה שישראל לא תאפשר את זה. עוד חידוש זה שישראל מרשה לעצמה, בזמן שבשבוע הבא תתקיים פגישה עם פוטין לתקוף. כמו כן, אנחנו לא קופצים ואומרים 'זה אנחנו', לדעתי החזרה לעמימות מאוד חשובה".