נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר הלילה (שלישי) את אנשי צבא ונצואלה שנותרו נאמנים לנשיא הסוציאליסטי ניקולה מדורו, ואמר להם כי הם מסכנים את עתידם ואת חייהם. טראמפ אמר את הדברים בנאום שנשא במהלך ביקור באוניברסיטה הלאומית של פלורידה במיאמי.



הנשיא פנה לקהל המריע שהורכב בעיקר מיוצאי ונצואלה וקובה ואמר לכוחות הצבא שמסייעים למדורו כי "לא תמצאו אף נמל בטוח, שום דרך לצאת. אתם תאבדו את הכל". טראמפ הוסיף כי אמנם רצה חילופי שלטון שקטים, אך ציין כי "כל האופציות על השולחן".



טראמפ הציע בנאומו גיבוי חזק למנהיג האופוזיציה בונצואלה, חואן גואידו, שארה"ב, רבות משכנותיה של ונצואלה ומרבית מדינות המערב, הכירו בו כנשיא הביניים של ונצואלה.



טראמפ הזהיר את הכוחות המזוינים של ונצואלה שלא לפגוע בגואידו או בפוליטיקאים אחרים באופוזיציה, וקרא להם לקבל את הצעת החנינה של מנהיג האסיפה הלאומית. הנשיא האמריקאי אף דרש מהם לאפשר העברת מזון, תרופות ואספקה ​​אחרת.



גואידו, שהשתמש בהוראות חוקתיות להכריז על עצמו כמנהיג המדינה בחודש שעבר, אמר כי הסיוע ייכנס לונצואלה ממדינות שכנות ביום שבת.


ארה"ב כבר שלחה טונות של סיוע אך מדורו סירב לאפשר את הכנסתו למדינה וטען כי ונצואלה כבר קיבלה "סיוע הומניטרי" על בסיס יומי. "רוסיה שלחה 300 טונות של סיוע למדינה במטוס ביום רביעי", אמר, והבהיר כי מדובר באספקה ​​אשר ונצואלה שילמה עבורה.



מדורו הגיב לנאומו של טראמפ ואמר כי הנאום היה "בסגנון נאצי" ושטראמפ מתנהג "כאילו הוא הבעלים של ונצואלה ואזרחיה הם עבדים שלו".



טראמפ אף ניצל את נאומו כדי להשתלח בסוציאליזם: "אנחנו כאן כדי להכריז כי יום חדש הגיע באמריקה הלטינית. בונצואלה ומחוצה לה, בחצי הכדור המערבי, הסוציאליזם הוא מוות, ואילו החירות, השגשוג והדמוקרטיה נולדים מחדש". הנשיא ציין כי ארה"ב "לעולם לא תהיה סוציאליסטית".