בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי, ראשי מפלגת "כחול לבן" החדשה, שמהווה חיבור בין חוסן לישראל-תל"ם לבין מפלגת "יש עתיד", נכנסו הערב (חמישי) יחד לגני התערוכה, ומיד עטו עליהם עשרות עיתונאים. לאחר שסירבו הארבעה להשיב לשאלות, שמע גנץ אדם שצועק לעברו כי הוא לא רוצה שימכור נשק לרוצחים - עצר את הליכתו ועמד מולו פנים מול פנים.




האיש שצעק היה אלי יוסף, המתנגד בתוקף לכך שלטענתו ישראל מוכרת נשק למשטרים לא דמוקרטיים, המשתמשים בו נגד האזרחים. "אני לא רוצה שימכרו נשק לרוצחים", צעק יוסף וסירב להפסיק גם כשגנץ עצר מולו.



"אנחנו לא נפגשים עם אף אחד שעושה לך רע", אמר לו גנץ. "אנחנו רוצים בשבילך רק את הטוב, מגנים עליך. תן לנו". לאחר שיוסף המשיך לצעוק, שאל גנץ את שמו, והבטיח לו: "אלי, תקשיב, אתה רוצה לשבת בנפרד ולדבר איתי? אני אדאג לזה". 


לאחר מכן, גנץ המשיך בהליכתו, ויוסף נדחק הצידה והופל ע"י המאבטחים, שלא אפשרו לגנץ להתקרב אליו שנית. 



אשכנזי בישיבת הסיעה: "מנחש את מי ריבלין רוצה לראות"


בחברת החדשות דווח כי אשכנזי, חסר הניסיון הפוליטי, אמר בישיבת הסיעה הראשונה כי הוא "מקווה שהרכבת תעצור אצל ריבלין - אני מנחש את מי הוא רוצה לראות שם". 


בחשבון הטוויטר של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מיהרו להסתייג מהדברים: "מבית הנשיא מבקשים להביע הסתייגות מהדברים שנאמרו הערב באשר להשערות הנוגעות להחלטת הנשיא לאחר תוצאות הבחירות. הנשיא יקבל את החלטתו על פי תוצאות הבחירות ובהתאם להתייעצויות שיערוך כפי שעשה כל נשיא ונשיא לאורך השנים".

שלי יחימוביץ' הגיבה בטוויטר על אמירתו: "אמירה מיותרת, חסרת אחריות, ומטילה דופי בממלכתיות של הנשיא, שאין בה מתום. חבר׳ה, לשחרר מלים אל תוך החלל הציבורי זו משימה מורכבת. קחו נשימה ותחשבו לפני שאתם נותנים דרור לחרצובות לשונכם".