מנהיגי רשימת "כחול-לבן", בני גנץ, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה (בוגי) יעלון, מוסרים הערב (חמישי) הצהרה משותפת בגני התערוכה בתל אביב. הערב הזה הוא באמת ערב טוב. זה ערב מכונן בתולדות ישראל. את תמונת האחדות שאתם רואים על הבמה, לא ראינו בארץ עשרות שנים. כולנו יודעים שמדינת ישראל היא הגשמת חלום אבותינו. אנחנו אוהבים את ישראל, גאים בישראל ומחויבים לה באופן מוחלט", אמר גנץ. 


 
"אני רוצה לברך את כל החברים, את יאיר ואת בוגי, ואת גבי אותך שעמלת לילות וימים כדי שהדבר הזה יקרה", אמר גנץ. "כולנו וגם אתה יצאנו ממרחב נוחות ניהולי, אישי וציבורי, ואני חושב שנתרמה תרומה אדירה לערב שכזה. דיברנו על זה גם בחדר השני. המון תודה לכל אחד ממכם על השותפות והנכונות הזו. ישראלים וישראליות, בתשעה באפריל, אנחנו עומדים לנצח בבחירות בגדול".
 
"שבועות אחדים לאחר הבחירות אהיה ראש הממשלה ה-13 של מדינת ישראל, וכבר עכשיו אני מתחייב בפניכם ובפני כל מי ששומע - אני אעשה את המיטב מהטוב הקיים בעם ישראל", הוסיף. "ממשלתי, שהיא ממשלתנו, לא תתנשא מעל העם, אלא תהיה ממשלתו של העם. ממשלתי, ממשלתנו, לא תהיה ממשלה של קיצונים ומסיתים, אלא ממשלה של כולם, ממשלתי ממשלתנו תדאג שהקשישה שמגיעה לחדר המיון תראה רופא מהר ומיד".

"הליכוד היה מפלגת השלטון היחידית בעשרות השנים האחרונות, אבל אנחנו משנים היום את פניה של מדינת ישראל, כשאנו מקימים היום מפלגת שלטון חדשה: כחול לבן. כך, בעשורים הקרובים, ממשלת כחול לבן תהיה מפלגת השלטון החדשה והשונה של מדינת ישראל", אמר גנץ. 
 
 בני גנץ ויאיר לפיד. צילום: אבשלום ששוני
בני גנץ ויאיר לפיד. צילום: אבשלום ששוני
 
"נתניהו בחר באנשי כהנא"

"שערינו פתוחים בפני אנשי ימין ושמאל, אנשי מרכז, אנחנו רואים בקהילה החרדית חלק בלתי נפרד בחברה הישראלית. אנחנו מושיטים יד לכל אחד, מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילונים, יהודים ולא יהודים. נשרת בנאמנות את אזרחי ישראל ואת המדינה, נחדש את המורשת של הממלכתיות של זאב הרצל, ז'בוטינסקי, בן גוריון ומנחם בגין. נוכיח הלכה למעשה שאנחנו רוצים ויכולים לחיות ולפעול יחד", הוסיף.
  
לפיד אמר: "ביממה האחרונה היו שני איחודים, איחוד של קיצוניות ושל תקווה, נתניהו הציע לסמוטריץ' את תפקיד שר החינוך, מלבה את השנאה והאלימות. אבל צוות מנצח צריך להוביל, אני לא הייתי עומד כאן היום אם לא חשבתי שגנץ יכול להוביל לניצחון, להוביל את מדינת ישראל ולהנהיג אותה. אני מאמין בו. אפשר להפיל את ממשלת נתניה, הוא אומר ששלטון מחליפים רקר בקלפי, בואו נחליף אותו בקלפי". 

"יש פה הזדמנות היסטורית לשנות את כל סדר העדיפויות במדינה, ולשנות את הדרך שבה אנחנו מתייחסים אחד לשני. להזכיר לכולנו שאנחנו משפחה. האזרחים יבחרו איזו מדינה תהיה פה, מדינה של חקירות ושחיתות, או של חוסן ותקווה. נתניהו בחר באנשי כהנא, אנחנו בוחרים אחד בשני ובאזרחי ישראל", הוסיף.

אשכנזי אמר: "בניגוד לחבריי בני, יאיר, בוגי ואחרים, אני חדש כאן, אז אני רוצה להסביר מה אני עושה כאן. אז התייצבתי, כי אני בשליחות של אמי ואבי שעלו לארץ, שחלמו, לחמו והגשימו. הם הקימו בית ספוג בציונות ועבודת הארץ ואהבת הזולת".
 
משה יעלון וגבי אשכנזי. צילום: אבשלום ששוני
משה יעלון וגבי אשכנזי. צילום: אבשלום ששוני

"ממלכה לפני מלוכה"

"אמי הגיעה מחאלב בסוריה, אבא שלי ניצול שואה מהונגריה. אצלנו אין הונגרים. הם סבלו במחסור, אבל האמינו שהגיע הזמן שתהיה לנו מדינה", הוסיף. "אני מתייצב בשם חיילים בסדיר ובמילואים, אלפים, חיילים שהובלנו ביחד ולחוד, ליווינו שהם חוצים את הגדר, מתבוננים אחורה ורואים את האורות של הקיבוצים הרחוקים, וחושבים על השליחות שבשמה יצאנו".
 
"התייצבתי כי אני באתי להיות שליח, משרת ציבור, ואני חושב שאני ציוני, לוחם, ואוהב אדם. התייצבתי כי אני חושב שיש לנו צוות מנצח. התייצבתי אחרי שעסקתי, כמו כל חבריי, ימים רבים להגיע לרגע הזה. גם בני, יאיר ובוגי, ראו אותי יותר בשבועות האחרונים יותר מאשר הנשים שלהם. התייצבתי כי כולם הוכיחו שישראל לפני הכל. מה שאתם רואים כאן הערב זה סיפור על אנשים ששמו את הממלכה לפני המלוכה", אמר אשכנזי.
 
יו"ר חוסן לישראל-תל"ם, בני גנץ, ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיעו הבוקר כי הגיעו להסכם על ריצה משותפת של המפלגות בבחירות הקרובות. ההסכם כולל רוטציה בין השניים, במהלכה יכהן גנץ כראש ממשלה במשך כשנתיים וחצי, ולאחריו יכהן בתפקיד לפיד. הוסכם כאמור שהרשימה המשותפת תיקרא "כחול-לבן". 

השניים הודיעו באותה ההזדמנות כי גם הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שהתנה את הצטרפותו באיחוד שכזה, מצטרף לרשימה ויהיה הרמטכ"ל השלישי בה, בנוסף למשה (בוגי) יעלון וגנץ עצמו. גנץ יכהן כראש הממשלה ובאותו הזמן לפיד יכהן כשר החוץ, כך נודע למעריב אונליין. עוד נודע כי יעלון ישמש כשר הביטחון, תפקיד שכבר מילא בעבר. עוד סוכם כי חוסן לישראל תקבל 14 מקומות עד המקום ה-30 ברשימה, כולל גבי אשכנזי, יש עתיד 13 מקומות ואילו תל"ם 3 מקומות.