טוענים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתמורה לסיקור חיובי עליו באתר וואלה, הוא נתן מיליארדים לשאול אלוביץ'. אם זה נכון, הרי שראש ממשלתנו הוא סוחר גרוע, בלשון המעטה.



אני מכיר את נתניהו מהתקופה שבה כיהן כשר אוצר ואני כיהנתי כיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. נתניהו הוביל מספר גדול של רפורמות, וכולן חייבו תהליך של משא ומתן. הגופים שמולם נוהל משא ומתן היו בראש וראשונה ההסתדרות החדשה בראשותו של עמיר פרץ, מול המגזר העסקי בראשותי, מול ראשי הבנקים, שרים ועוד. הצמתים האלה הניבו רפורמות טובות למשק, בהן בשוק ההון ובקרנות הפנסיה, הרפורמה בריכוזיות במשק, הרפורמה בנמלים, הרפורמה במגזר הציבורי "השמן" ועוד. בחלק גדול מהרפורמות נתניהו הלך ראש בראש מול עשירי הארץ וגרם לעסקים שלהם להרוויח פחות כסף - ובצדק.



כצופה פעיל ותומך בחלק גדול מהרפורמות, התרשמתי שנתניהו יודע לנהל משא ומתן.  הוא ידע לנהל משא ומתן  בנושאים חשובים למשק, וברוב המקרים הגיע לתוצאות קרובות ליעדים שהציב לעצמו. לראיה, המשק של 2008 לא היה דומה לזה שלפני 2003.  הוא הפך תחרותי יותר ויציב יותר, ומרבית המדדים הכלכליים השתפרו מאוד.



ההישג של המשק הישראלי בעמידה במשבר העולמי של 2008 נגזר מ"הרזרבות" שנוצרו בגין הרפורמות של נתניהו בשנות כהונתו כשר אוצר. בקיצור, נתניהו הוכיח בעת שכיהן כשר אוצר, ולאחר מכן כראש ממשלה, כי הוא יודע לנהל משא ומתן כלכלי.  



בהמשך צפיתי בנתניהו כראש ממשלה מנהל גם משא ומתן עם ארה"ב ואירופה על הסכם הגרעין עם איראן. כאן ראינו כולנו כיצד נתניהו ממנף את כוחה של ישראל, לכוח עצום ולא פרופורציונלי לגודלה. הוא נלחם בנשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה והביא  את גל הסנקציות הראשון מול איראן, שלדברי מומחים בישראל גרם לכך שיושג הסכם טוב יותר עם איראן. נתניהו, שהתנגד גם להסכם שנחתם לבסוף, המשיך להילחם, הניע את ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ לשוב ולהטיל סנקציות על איראן והוסיף עליה לחץ צבאי בסוריה.



ושוב, כך לא פועל אדם שאינו יודע לנהל משא ומתן. לכן איני מבין איך אפשר לטעון ששילם מיליארדי שקלים בתמורה לסיקור חיובי בוואלה. עם יד על הלב, מישהו מהקוראים זוכר בכלל מה פורסם בוואלה לטובת נתניהו? מכל מקום, לי כאיש עסקים, הטיעון הזה נגד נתניהו נשמע לא הגיוני.



הכותב הוא תא"ל במיל' ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לשעבר