זכריה זביידי נעצר בתחילת השבוע בפעילות משותפת של שב״כ, צה״ל והמשטרה. העיתונאי צביקה יחזקאלי, שראיין אותו לפני כחודש וחצי התייחס היום (שישי) לפגישתם בראיון ב-103FM: "בראיון הוא אמר שהפסיק עם הטרור אבל אפשר היה לקחת את הדברים שלו בערבון מוגבל, הבן אדם מחוץ לטרור כבר עשר שנים". הוא ציין בשיחה עם ניסים משעל כי זביידי "חתם על מסמך המבוקשים. הייתה חנינה, הסכם הכניעה של האינתיפאדה בו החמושים הצהירו שלא יחזרו לטרור וניתנה להם אפשרות לחצות את מחסומי הגדה - זביידי הלך על זה".
הוא הוסיף כי עצם העובדה שזביידי הלך לאוניברסיטה הפתיעה אותו. "ראינו שהוא ירד מפעילות טרור והוא שמר סוג של תסכול כלפי הרשות וכלפי המצב, הוא אמר לי אני עכשיו על המחשב אבל הטרור והאלימות לא ירדו מהשולחן", ציין יחזקאלי, "הוא כנראה יייעץ לפיגוע או שהיה מעורב בפיגועים האחרונים שהיו באזור רמאללה". לדבריו, הדבר מלמד אותנו שבסוף האנרגיה הזו תמיד תהיה קיימת בשטח, ומבוקשים שעוזבים את הטרור זה משהו טקטי ולא משהו אסטרטגי.


הוא אמר לך בראיון שהוא התכוון לרצוח אותך במהלך האינתיפאדה
זביידי היה מבוקש שידע את האפקט העיתונאי הוא היה הכי מתוקשר דרך התקשורת הוא השיג את חברתו טלי פחימה וכמובן גם קבע סדר יום והוא גם סיפר לי שהוא השתמש בי כדי להראות לצלפים הישראלים שהוא יודע על קיומם . הוא איים להוריד את היהודי הראשון שיפגוש אחרי שחיסלו את הסגן שלו ומה לעשות אני הראשון שהוא ראה.
"אני מאמין שזה משמיים שהוא נמלך בדעתו, הוא לא רצה ואמר לי שהוא יודע שזה יזיק לו", הוסיף יחזקאלי, "הוא ירה מעל ראשנו. זו הייתה הלוויה של חמושים וירו מכל כיוון. ג'וליאנו מר גם חוסל במחנה פליטים ג'נין, כולנו חטפנו שם אש". הוא ציין כי "זביידי אמר שהוא הבטיח לנקום, ואגב אז חשדו בו שהוא משת"פ - הוא תמיד חשב על הנראות שלו ועל איך שהוא מיוצג לתקשורת. זה היה חלק ממערכת יחסים שיצרתי איתו - היה טירוף שבתקשורת הישראלית גם מבוקש יכול להופיע על המרקע כמרואיין". 

מה מסמנת החזרה שלו לטרור?
תראה את הידיעה שמדובר בפעילות חמורה ועדכנית שזה בעצם משהו שקרה עכשיו בחודש האחרון. אני לא יודע אולי מדובר בהתחמשות החמולות לקראת מותו של אבו מאזן, הפתח אולי רוצה להגיד אני שולט ברחוב ומתחיל לחשוב בקול רם על האופציה האלימה .