עזבו לרגע את אותם צופים שעדיין מתרגשים מתוכניות שידוך ונהנים לדמוע ולהתרפק על רומנטיקה ולא משנה עד כמה היא מעושה ומזויפת. מה עבר לאותו זוג בראש כאשר החליט לפנות למומחים של הטלוויזיה למצוא להם בן או בת זוג מתאימים? האם הם באמת מאמינים שהמקצוענים של "קשת 12" שכל מה שמעניין אותם הוא הרייטינג ולאו דווקא אושרו של זוג כזה או אחר, יתוו להם את הדרך אל הזוגיות המושלמת והגשמת החלום הקלאסי של כל הזמנים שרק ילדות בנות טיפש עשרה מסוגלות להתרגש ממנו: "אנד דיי ליבד הפילי אבר אפטר"?



קחו למשל זוג כמו יוגב ובת אל שפותחים את העונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון", זוג אינטליגנטי ומצליח שגם הוא נופל במלכודת התרמית שאנשי טלוויזיה רקמו על מנת להמציא עוד פורמט שידוכים, אחד מיני רבים, שימשוך את הצופים לבזבז שעת שינה טובה ובריאה על טראש שאפילו ה"אח הגדול" מחוויר לידו? אלא אם כן, אותם זוגות לא מחפשים בעצם זוגיות כי מלכתחילה הם לא מאמינים בה, אלא מטרתם היא אחת בלבד: להתפרסם, מחלה שהולכת ומתפשטת והופכת כמעט למגפה.





כולם רוצים להיות סלבס ולהשתתף בכל ריאליטי אפשרי. שמחה גואטה למשל, ש"הישרדות" מתאימה לה בערך כמו שיבקשו ממני להיות אקרובטית בקרקס, תיסע עד לפיליפינים לקחת חלק במסע פיזי קשה שהיא מראש יודעת שלא תוכל להחזיק בו מעמד לאורך זמן, אך ורק כי נגע הפרסום דבק גם בה, לעניות דעתי.



כנראה, שהכמיהה להתפרסם היא משאת נפשם גם של הזוגות ב"חתונה ממבט ראשון". אחרת, אני לא מוצאת סיבה רציונאלית מדוע זוג אנשים נאים, חכמים, מנוסים ומצליחנים, כמו יוגב ההייטקיסט ובת אל האדרכילית מניו יורק, במקום לפנות לשדכנית מנוסה (פנינה רוזנבלום ניסתה כוחה בתחום) או לחפש בדרך המקובלת היום באמצעות ה"טינדר" או כל אתר הכרויות אחר, שותף או שותפה לחיים, דווקא יטילו את האחריות הזאת על קבוצת אנשים שכל מטרתם היא לעשות פורמטים הזויים, במקרה שלנו, פורמט נוטף מתיקות מעוררת בחילה, אך ורק על מנת להשחיל לתוכה כמה שיותר פרסומות המכניסות הרבה כסף למערכת.



"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך
"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך



בת אל ויוגב צעדו אמש כשברקע מנגינה רומנטית ונפגשו לראשונה מתחת לחופה כשהם נשבעים אמונים. הוא ניסה לאחוז בידה, היא סירבה, והסבירה אחרי שהיא זקוקה לזמן, לאט לאט בלי לחץ. הוא רוכב על סוסים במושב בזמנו הפרטי, והיא אוהבת לבשל והגשימה חלום של קריירה בינלאומית. הוא הגיע מצויד עם תמיכה בלתי נגמרת של שלל חברים וחמולת משפחתו החמה, הכוללת את חמשת אחיו האוהבים והוריו הנרגשים. ואילו היא הגיעה בהרכב מצומצם רק עם אחיה ואחותה, אביה לא אוהב פרסום והעדיף לאחל לזוג הטרי מזל טוב בשיחת טלפון פרטית ואמה, שנמצאת בלבה לכל מקום שהיא הולכת, נפטרה לפני מספר שנים.



החברים ובני המשפחה בטוחים שמדובר בזיווג משמיים, ואילו בת אל לא התביישה לומר מול המצלמות שזה פחות הטעם שלה אבל היא זורמת. יוגב לעומתה העדיף לא להביע אף עמדה יחד עם זאת נראה שהחיוך לא מש מפניו. אחרי שדמענו והתרגשנו מטקס החופה, שם הייתה בת אל המומה וסגורה, הזוג הטרי התפנה לזמן איכות ולהכרות אישית שזרמה בנעימות ולצילומי בוק ראשון שלהם כזוג נשוי. משם הם חזרו לאורחים וכבשו את רחבת הריקודים, ונראו לגמרי כמו זוג אוהב ביום חתונתם. זה באמת נראה כמו זיווג משמיים, אבל סיפורי אהבה רומנטיים עם סוף טוב שייכים רק לאגדות, ורק ימים יגידו מה יעלה בגורל של השניים שיצטרכו לנהל קשר טראנס אטלנטי על קו ישראל ניו יורק.



"חתונה ממבט ראשון", בת אל, יוגב. צילום מסך
"חתונה ממבט ראשון", בת אל, יוגב. צילום מסך



אלא אם כן, אותם שני אנשים, גבר ואישה במקרה שלנו (כבר עדיף היה לשדך בין 2 גברים או 2 נשים, לפחות זה היה הרבה פחות משעמם), מוכנים לעבור את כל התהליך המייגע של הכנות לקראת חתונה מלאכותית (בעגה עממית: פארשית), על מנת שיותר מאוחר, אחרי התוכנית ואחרי הפרסום שהם יזכו לו, הם יהיו פופולריים ומחוזרים יותר בחוץ ואז אולי יפגשו את אהבת חייהם האמיתית.



תגידו שאני נאיבית, אבל אני עדיין מאמינה שהאביר על הסוס הלבן צריך להופיע באקראי, בהפתעה גמורה ובנסיבות הכי לא צפויות ולא מתוכננות. כמו בסרטים, כאשר היא ממהרת לדרכה ומרוב חיפזון נופלים לה דברים שהחזיקה בידה, והוא מופיע משום מקום, עוזר לה לאסוף אותם ואז מבטים נפגשים, ואתם יכולים לדמיין את כל השאר. זוהי רומנטיקה אמיתית. תגידו שגם זה קיטש? לפחות קיטש ששווה צפייה, ולא המפגש הכפוי על 2 אנשים שמחפשים אהבה ומתחילים ישר בקליימקס החתונה או בשיא, שממנו רק אפשר לרדת. זה פשוט לא עובד ועובדה שאף אחד מהזוגות שנרשמו לתוכנית המנייריסטית והיומרנית הזאת בעונה הראשונה, לא הצליחו לשמר זוגיות לאורך זמן.



 "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך
"חתונה ממבט ראשון". צילום מסך