אחרי כמה סיבובים של התגוששות, נראה שסוף סוף זה קורה. "רשת" מפשילה את השרוולים, ומוציאה את אחד הנכסים הכי גדולים שלה לאור. "הישרדות vip" הוזנקה שבוע אחרי גמר "האח הגדול", בטיימינג כזה שיקשה על הריאליטי החדש של קשת "2025" להתאושש ונראה כי הפעם זכיינית "רשת 13" שולפת את כל התחמושת שיש לה באספקה בכדי להילחם במתחרים שעוקפים אותם כבר שנים בנתוני רייטינג, וזה אשכרה מרגיש שזה מצליח לה. הרי לנו עוד עונה של "הישרדות" שגם כמו הריאלטי "האח הגדול" מיצתה את שלה ועדיין מצליחה באורח פלא, כל פעם מחדש למשוך אותנו מבלי שהתכוונו להיות מרותקים למסך.



העונה החדשה כוללת רשימת ידוענים מהמדרג הנמוך בביצה, שהגיעו לתת בראש בכל הכוח. כולם כמובן משוויצים שהם מפורסמים כי הם דיגמנו, רקדו, זמרו, כיכבו בריאלטי אחר, מכרו קבב ברחובות תאילנד ועשו חלטורות מכל הבא ליד. אייל ברקובר הוא אחד מהם. חייל צה"ל קרבי לשעבר, לא מוכר בארץ, אך מאד מוכר בפרו, שם הוא עושה קריירה של כוכב ריאליטי. ברקובר מסתמן כמישהו חזק, מלא בטחון עצמי שיודע בדיוק לקלוע לסל את כל הכדורים, תרתי משמע.



גיא זו ארץ - "הישרדות". צילום מסך
גיא זו ארץ - "הישרדות". צילום מסך



ג'ובאני רוסו לא רואה בעיניים, ואף יריב, חזק ככל שיהיה, לא יפחיד או ירתיע אותו. מעניין יהיה לצפות בו כשהוא נושא על גבו את שמחה גוואטה הדוגמנית למידות גדולות, ולראות מתי יישבר מהתפקיד שלקח על עצמו בתור התומך, במי שמלכתחילה לא כל כך מבינה מה היא עושה שם, בעיקר כאשר משימות פיזיות קשות על הפרק. לא בטוח שרוסו, שמתהדר בשקריו לאשתו, יוכל להתחרות בקלות כזאת בשקרנים אחרים, שבמשחק הזה בלית ברירה, לומדים מהר מאד את הטכניקה, על מנת לשרוד. מישל טרוני, איש הקעקועים והמתאגרף, עשוי כולו משרירים נפוחים, לוח מודעות מהלך ובעל חזות של פזיק המתאבק מ"הנסיכה הקסומה".



לעומת הגברים החסונים האלה, משהפרימו, שהוא קצת יותר מבוגר משאר השורדים והגיע לתוכנית לבחון את יכולותיו ולאתגר את עצמו דווקא בגילו המתקדם, לא הפגין במשימת ההישרדות הראשונה כושר גופני מרשים במיוחד, ואולי ייאלץ להודות שפרשן ספורטיבי הוא לא בהכרח ספורטיבי בעצמו.



פרימו - "הישרדות". צילום מסך
פרימו - "הישרדות". צילום מסך



מני נפתלי בא גם הוא חדור מטרה והרבה אנרגיות, וייתכן שבסופו של יום הוא צריך להיות אסיר תודה לשרה נתניהו שבזכותה הוא הגיע לכותרות והיום, מתמודד על המיליון, ואם יזכה, אולי יום אחד נראה אותו גם בכנסת ישראל, אם נשפוט לפי המועמדים הצבעוניים מכול גווני הקשת שנבחרים היום לרשימות השונות.



מישל טרוני - "הישרדות". צילום מסך
מישל טרוני - "הישרדות". צילום מסך



ג'וזי, בוגר "המירוץ למיליון", מביא איתו ניחוח צרפתי למרות שמאז אותה תחרות הוא קצת איבד את המבטא הצרפתי והיום מדבר עברית כמו כל צבר מצוי ואולי אפילו טוב יותר. ליהיא גרינר לעומתו, מתעקשת להמשיך וללרלר באנגלית וכמו אותם מתמודדים בתוכניות ריאליטי אחרות שנראה שכל מה שלמדו בבית ספר בשעורי לשון הוא הביטוי: "חיים שלי".



מני נפתלי - "הישרדות". צילום מסך
מני נפתלי - "הישרדות". צילום מסך



אלכסה דול, שבינתיים הפכה במשך השנים לדוגמנית בינלאומית ומביאה איתה ניסיון כלשהו מ"המירוץ למיליון", ואמש, במשימה הראשונה, זחלה על החול בזריזות כמו לטאה והראתה לכולנו שהיא לא רק פרצוף יפה וגוף שמצטלם היטיב בתוך ביקיני מינימליסטי, אלא יודעת גם להפגין כוח פיזי לא מבוטל, כמו הרבה פרסונות מוכרות בנוף הישראלי שמוצאן מחינוך רוסי נוקשה. "הסובייטיות האלה קשוחות" אמר פעם מישהו באחת מתוכניות הריאליטי.



מי שכנראה הולך להתחבב עליי, הוא אסף אשתר, המצחיקן המתבל דבריו במשחק מילים. "אל תהיה עלים" (כן, ב-ע'), הוא אומר לעץ כאשר הוא מתנצל בפניו שהוא הפך אותו לקולב ותקע בו מסמרים.



נעמה קיסרי, המנצחת של העונה הראשונה של "הישרדות", חוזרת בגדול בפעם שנייה למשחק, מנוסה יותר, ועם שפתיים בשרניות יותר, שיידעו לנשוך במקומות הנכונים והכואבים, והנה, עוד לפני שהמשחק התחיל, היא כבר בונה אסטרטגיות ובריתות.



נעמה קסרי - "הישרדות". צילום מסך
נעמה קסרי - "הישרדות". צילום מסך



אפרופו אסטרטגיות, זה מה שעושה את ההבדל הקטן בין "האח הגדול" ו"הישרדות". אצל האח, אסטרטגיה היא מילה גסה. ב"הישרדות", ככל שנוקפות השנים והעונות, מי שמתכנן אסטרטגיות, הוא בעל המאה והדיעה, ולפי מה שמסתמן מהפרק הראשון של העונה הנוכחית, כל המרבה באסטרטגיות, הרי זה משובח, וטוב שכך. התייפייפות והתחסדות הן לא בבית ספרנו.