סערת רותם סלע ו"מדינת כל אזרחיה", שהביאה לתגובה גם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתחה שוב את הדיון לגבי חוק הלאום והיחס לאזרחי ישראל הערביים. מי שהתייחסה לכך הבוקר במונולוג של שתי דקות, היא המגישה לוסי אהריש, שהתארחה בתוכניתו של רינו צרור ב-103FM. 



"בואו נדבר על רותם סלע, אויבת המדינה החדשה. שבעת מדורי גיהינום הרשתות החברתיות נופלות לרותם סלע על הראש בגלל שהיא העזה להגיד שהמדינה הזאת שייכת לכל האזרחים שחיים בה", פתחה אהריש והמשיכה: "אנחנו בני אדם, לא? תהתה סלע, ולא ידעה שכנראה שלא. בעיניהם של מיעוט קולני ואלים, אגב גם היא לא בת אדם מאותו הרגע. אל תלמדו אותי היסטוריה ואל תביאו לי ציטוטים של חברי כנסת ערבים ששיבחו טרור. מי שמכיר אותי, יודע ועוקב יודע שכל חיי יצאתי נגד אמירות מהסוג הזה. 

"אבל העניין הזה שאנשים כאן מבקשים את הערבים במדינה הזאת להתנהג ולחיות כמו שהם חושבים שצריך, זה משהו שהוא לא נהיר לי. מהאגף הימני דורשים ממני לקום כל בוקר ולהגיד תודה. בעיקר להגיד תודה על זה שנותנים לי לפתוח את הפה ולחיות כאן. מהאגף השמאלי לא אוהבים שאני מעביר ביקורת על החברה ממנה אני באה. כמו שאמרה לי פעם סופרת מאותו מחנה, היא תסביר לי בצורה מושכלת בארבע עיניים למה אני וכמותי הם נזק לשמאל

"אז תרשו לי בבוקר הזה להצדיע ולהגיד תודה למנהיג האמיתי של המדינה הזאת - כבוד הנשיא רובי ריבלין. ולא אל תטרילו אותי על אמירותיו על שתי מדינות, כי זה לא הדיון. רובי ריבלין אמר את מה שכל מי שמתיימר להנהיג את המדינה הזאת חושש להגיד כי הוא לא רוצה להיפגע בקלפי. ריבלין רואה אותי כבת אדם, שווה בת שווים, בלי צורך להתנצל או להגיד תודה.

"כי הוא, כמו הרוב הדומם, שחושש לדבר בגלל שהפחידו אותו, חרט את המילה שיוויון על דגלו בגלל ההיסטוריה את המילה שיוויון מעצם היותו מי שהוא, יהודי. אם ברותם סלע עסקינן, אחתום את דבריי בשיר שכמעט הביא לנו ניצחון. כאן ביתי פה אני נולדתי. אין לי שום מקום אחר בעולם".