לוחם חיל התותחנים אלכס דבורסקי, בן 19 מנצרת עילית, שנפצע בתחילת השבוע בפיגוע באריאל יצא הבוקר (שלישי) מסכנת חיים, ומצבו מוגדר כבינוני-קשה. מבית החולים נמסר: "החייל מאושפז בטיפול נמרץ בילינסון נמצא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומדבר עם הצוות". השיפור חל לאחר שאתמול הוא עבר ניתוח נוסף, שני במספר מאז הגעתו לבית החולים. 
ד"ר איליה קגן סגן מנהל טיפול נמרץ בלינסון אמר ב"כאן ב": "אחרי יממה אינטנסיבית אני יכולי להגיד שמצבו השתפר מאוד הוא נותק ממכשירי ההנשמה ומדבר איתנו". הוא ציין כי "מצבו עדיין מוגדר בינוני-קשה אבל הוא בכיוון טוב מאוד". לדבריו, הוא רק עבר את הניתוח השני אתמול. "עדיין לא שוחחנו ומשפחתו נמצאת לידו. אלה חדשות טובות", סיכם, "יש לו עוד דרך ארוכה לעבור להחלמה".

סאשה, חברו של אלכס שעלה ביחד איתו ממולדובה סיפר בגל"צ "מדובר בחדשות טובות. דיברתי איתו לפני שהגיע לטרמפיאדה. אמרתי שאקפוץ ואדבר איתו וקרה מה שקרה". הוא הוסיף כי הם שוחחו לפני שדבורסקי הגיע לתחנה לכיוון תל אביב: "אמר שיחזור אליי, ואז שמעתי בחדשות על מה שקרה". הוא אמר: "אני נמצא פה בבית החולים כל היום. עכשיו הכל תלוי רק בו. הוא חייב לצאת מזה לבד הוא בן אדם חזק, הוא ייצא מזה כמו גדול".
בפיגוע שאירע שלשום, הגיח המחבל עמר אבו לילא מאחת החנויות בצומת אריאל והסתער חמוש בסכין על לוחם צה"ל גל קיידאן ז"ל, שהוצב בטרמפיאדה שבמקום, פצע אותו, חטף את נשקו, ירה בו ופגע בו אנושות. המחבל התחיל לירות לעבר כלי רכב ופצע באורח אנוש גם את הרב אחיעד אטינגר, שהגיע למקום במכוניתו האדומה. בצד השני של הכביש ניצבה משמרת האבטחה, שמפקדה פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו קל בכתפו. המחבל לא עצר, חטף מכונית של אזרח שנמלט מתוכה, נסע במהירות לצומת גיתי אבישר, ושם פתח באש לעבר דבורסקי שעמד בצומת ופצע אותו קשה.