לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לראיון בהפתעה באולפן של חדשות 12, העיתונאית והמגישה קרן מרציאנו מתייחסת הבוקר (ראשון) לשאלות שנשאלו וגם לאלו שלא. מרציאנו, שניהלה את הראיון עם נתניהו יחד עם הפרשן הפוליטי עמית סגל, סיפרה בגל"צ על ההודעה שקיבלה בתחילת השידור. "אמרו בעשרה לשמונה שיכול להיות שראש הממשלה ייתן ראיון טלפוני. התחלתי לחשוב על שאלות והתייעצתי עם הכתבים שהיו שם. אח"כ אמרו ששולחים לשם צוות. בהפסקות הפרסומות התייעצתי עם העורך על שאלות ואז אומרים לי במהדורה כי הוא כנראה יגיע אלינו. אבל אמרו לחכות ולא להגיד על כך", סיפרה מרציאנו.



"רק כשהוא היה בכניסה לנווה אילן האמנו שהוא יגיע", ציינה העיתונאית, "התבדחנו שמדובר במתיחה לפורים. הגעה של ראש ממשלה לאולפן היא אירוע מאוד חריג, בטח של נתניהו. זה היה לחץ גדול כי לא הספקתי להתכונן. זה לא ההכנה שאתה עושה לראיון מהסוג הזה. אני חושבת שאני בקיאה היטב בחומר ואחרי ארבע שנים שהוא לא נתן ראיון מצטברות הרבה שאלות. החלטנו בסופו של דבר על העניינים הכי אקטואליים שעל הפרק. זה היה רק 35 דקות. יש לי עוד 500 שאלות בראש. ידענו שאנחנו מוגבלים במספר שאלות".



עוד סיפרה: "אני חושבת שאני קצת הצלחתי להפתיע אותו עם האישור מכירת הצוללת למצרים. אני חושבת שהצלחתי ללחוץ קצת על מהלך שיעשה עם אי הסרת החסינות, גם שם הוא לא נתן תשובה חד משמעית. אני יודעת שהנקודה הנצפית ביותר הייתה לפני סוף הראיון. ייאמר לזכותו של נתניהו שהוא העלה את עניין הגזענות שהאשימו אותו. נתקלתי במאות תגובות. אני לא מתכוונת להתנצח על אף תגובה. נשמח לראיין שוב את ראש הממשלה".



כזכור, נתניהו נשאל אמש על המניות שרכש בעת שהיה יו"ר האופוזיציה ומכר כשהיה כבר ראש ממשלה והסביר כי אין לכך כל קשר לפרשת הצוללות (תיק 3000). "לא החזקתי במניות של צוללות ולא של פלדה ולא של אלקטרודות שמייצרות את הפלדה כשהייתי חבר בממשלה", אמר. "כחבר כנסת, זה משול להחזקה של אדם פרטי. אני קניתי את זה ב־2007 בחברה שאין לה שום קשר לצוללות. ביקשתי אישור וקיבלתי. לא הייתי אמור להחזיק אותן בנאמנות עיוורת.
 

"אני רוצה לפוצץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שלא קשורה לצוללות, חברה שיש לה יתרון טכנולוגי בתחום מסוים. דיווחתי על זה לשלטונות המס, מכרתי את זה בשנת 2010, אחרי שדיווחתי כשנכנסתי לראשות הממשלה בפני מבקר המדינה. אמרתי שיש לי את המניות האלה, אני רוצה להמשיך להחזיק בהן, ואמרו לי שאפשר להחזיק בהן כי אני לא שותף עסקי. כשמכרתי אותן, דיווחתי על זה ושילמתי מס".
 
בהמשך נשאל נתניהו על אישור מכירת הצוללות למצרים בלי ליידע את ראשי מערכת הביטחון. "זו עלילת הדם הכי נוראית", טען. "הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן דבר שהוא אחד מהסודות של מדינת ישראל. הדבר הזה נבדק על ידי היועץ המשפטי לממשלה. אם היה שם משהו, הוא כבר היה צף ויוצא החוצה, כי הרי לא חסים עלי. זה סוד מודר, שרק היועץ המשפטי לממשלה והצוות שלו יודעים, וגורמים כמו היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור".
 
כאן הדהים נתניהו את שומעיו ואמר: "שר הביטחון לא חייב לדעת על הצוללות. במשטרה אומרים שמה שהוא אמר להם שונה ממה שהוא אומר בחוץ. מצרים הייתה קונה את הצוללות בכל מקרה. במדינת ישראל יש סודות שרק ראש הממשלה וקומץ אנשים יודעים. מה שקורה כאן זה דבר נורא – גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סודות מדינה ולסכן את ביטחון המדינה. הם עושים דבר שלא ייעשה. אני לא יכול לחשוף את הדברים האלה. מי שצריך לדעת יודע.
 
נתניהו נשאל אם יקדם חוק שימנע את העמדתו לדין, אם ירכיב את הממשלה הבאה, והשיב: "לא. לא עסקתי בזה ואני לא מתכוון לעסוק בזה". נתניהו התייחס לציטוטים הגזעניים המיוחסים לו בנושא חיילי גולני (ראה ידיעה נפרדת): "לא אמרתי את זה, זו עלילה איומה, זה קשקוש מוחלט. אני מעריץ אותם". "לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות כזו והתנצלתי עליה. הורדתי את זה מיד", אמר בהתייחסותו לסרטון הליכוד TV, שבו נראה אלירז שדה כשהוא מראיין אדם המחקה ולועג לפרשן החדשות אמנון אברמוביץ'".