ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שבת) לראיון בהפתעה באולפן של "חדשות 12". מדובר באירוע חריג מאוד, שכן נתניהו ידוע כסרבן ראיונות שלא התראיין בתקשורת הישראלית מזה כמה שנים, למעט אחד שקיים לפני כמה חודשים עם ערוץ 20. "בכל פעם אתם שואלים אותי שאלות במסיבות עיתונאים כאלו ואחרות, אפילו כשאני מאלתר", אמר תחילה, "אני בדרך לשדה התעופה בן גוריון כדי לנסוע לפגישה עם הנשיא טראמפ, חשבתי לעבור דרך כאן כי אני חייב לנפץ את גל השקרים הזה שגנץ ולפיד ובוגי יעלון וגבי אשכנזי מפיצים ללא בושה".



הוא המשיך וספד לרפי איתן שהלך הערב לעולמו: "נפטר הערב אדם שמאוד אהבתי אותו, והיה לי זכות גדולה לעבוד איתו, פטריוט ענק של מדינת ישראל וזה רפי איתן. דרך השירות שלו בממשלה ודרך עבודתו בהחזרת הרכוש היהודי שנגנב ע"י הנאצים. הוא היה איש חכם שמחויב במחויבות אין קץ לעם שלנו ולמדינה שלנו. אני מבכה את מותו".



מה גרם לך להגיע? השקרים של גנץ או הסקרים הלא מחמיאים?
"יש כאן ניסיון שלם להסיט את הדעת מהעובדה שצריך לבחור בין הממשלה שהביאה אותנו למצב הכי טוב שהיה כאן, או הולכים לממשלת שמאל עם יאיר לפיד כראש ממשלה, שנשענת על מרצ ומפלגות ערביות שתומכות בטרור. אנחנו עושים את העבודה, מה שקורה עם הצהרת טראמפ".

יש נגדך כתבי אישום בשלוש פרשות.
"רובן נפלו בדרך ורובן יפלו בהמשך".
 
אותה החזקה שלך בחברת פלדה שלא ידענו על קיומה, למה בתחילה אמרת שהחזקת במניות כאדם פרטי בזמן שהיית יו"ר אופוזיציה עד שהיית ראש ממשלה ב2010?
"קודם כל לא החזקתי במניות של חברת פלדה, הנה שקר ראשון. לא החזקתי במניות של צוללות ולא של פלדה ולא אלקטרודות שמייצרות את הפלדה. התכוונתי לומר שאני לא החזקתי אותן כשהייתי חבר בממשלה, בתור חבר כנסת זה משול להחזקה של אדם פרטי. אני קניתי את זה ב-2007 בחברה שאין לה שום קשר לצוללות, והלכתי וביקשתי אישור וקיבלתי. לא הייתי אמור להחזיק אותן בנאמנות עיוורת".
 
הוא התייחס כהערת ביניים לראיון של בני גנץ בתחילת השבוע והגדיר אותו "מלטף מאין כמוהו". נתניהו המשיך ואמר: "אני רוצה לפוצץ את כל עלילת הדם הזו. קניתי מניות בחברה שלא קשורה לצוללות, חברה שיש לה יתרון טכנולוגי מסוים בתחום מסוים. דיווחתי על זה לשלטונות המס, מכרתי את זה בשנת 2010 אחרי שדיווחתי כשנכנסתי לראשות הממשלה בפני מבקר המדינה - יש לי את המניות האלה, אני רוצה להמשיך להחזיק בהן, ואמרו לי שאפשר להחזיק בהן כי אני לא שותף עסקי. כשמכרתי אותן דיווחתי על זה ושילמתי מס".

הראיון של גנץ ב"כאן 11". צילום מסך



"אני מבין בכלכלה ובעסקים בניגוד ללפיד ולגנץ"
 
אתה עשית רווח של 700 אחוזים על המנייה הזו, אבל החברה באותו הזמן ירדה ב-57 אחוזים.
רוב החברות של ההייטק, כשאתה רואה את האקזיטים הענקיים במכפלות של פי מאה ופי אלף. החברה הזו שמדובר בה, היא הייתה חברה עם יכולת טכנולוגית אדירה, אבל נוהלה בצורה כושלת. בן דודי זיהה את זה, הוא גאון, הוא חי בנושא הזה וזיהה הזדמנות עסקית גדולה, לקח אותה ושיפץ אותה. היא נמכרה למישהו שלא בונה צוללות ולא בונה פלדה. עכשיו למה קנו אותה? היא לא נמכרה במכפלות של מאה או אלף, אבל נמכרה, כי לא מסתכלים אם היא מרוויחה או מפסידה, אלא כי מי שקונה אותה אומר שעם הספק הזה אני יכול להשתלב".
 
היו עוד השקעות כאלו מוצלחות?
"אני לא זוכר, במהלך השנים היו לי השקעות מוצלחות למדי. אני גאה בזה שבניגוד ללפיד וגנץ שפשט את הרגל. אני מבין בכללה ובעסקים, אני לא גנץ שפשט את הרגל בחברה שלו, אני לא אשכנזי שהסתבך עם שמן, ואני לא לפיד שאמר שהוא לא בין שום דבר בכלכלה".
 
למה לא לשלם לעורכי הדין מכיסך?
"כשהמדינה משקיעה כמה מאות אלפי שקלים, עם לפחות עשרות חוקרים ופרקליטים, מאמץ אדיר של שנים משקיעים הון עתק, אז לא נותנים לי את מה שנותנים לכל איש ציבור בישראל? כל איש ציבור קיבל את האפשרות לקבל תמיכה ועזרה מול מאמץ כביר של משקיעים נגדי. השאלה הזו היא לא ראויה".
 
"לא צריך להאשים אותי שהצלחתי בעסקים, אבל אני רציתי להגיע לדבר האמיתי. כשאני אומר, ואני אומר כאן בתקיפות, שאין שום קשר בין ההשקעה שעשיתי בחברה שלא קשורה לצוללות", אמר ראש הממשלה, "אני אומר דבר נוסף: אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראשונה, ושנים לפני שנמכרו הצוללות המצריות, אז אין קשר מהותי ואין קשר של זמן. לכן זה שקר גדול".

אבל בן הדוד שלך נשאר בעל מניות בחברה כשעדיין עשתה עסקאות עם טיסנקרופ. בן דוד אחר, שמרון, יש המלצה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת הצוללות. גם נגד מקורב אחר, דוד שרן, שתמכת בו בליכוד. כולם אנשים מהסביבה שלך
"זה פשוט עלילה. הבן דוד שעליו את מדברת לא ניהל את החברה הזו ולא עשה שום דבר, הוא נשאר דירקטור - לא בחברת הצוללות - אלא בחברה של אלקטרודות לייצור מתכת לכל המוצרים שבעולם. היא נתנה שירותים לכל יצרני המתכות בעולם שמייצרים מיליארדי מוצרים. אם מישהו קנה צוללת זה משפיע כמו שאת קונה בקבוק קולה".
 
איך אתה מסביר את זה שכל הסביבה הקרובה שלך קשורה בעקיפין לצוללות?
"לא קשורים לצוללות ואף אחד לא מקשר את הצוללות האלו לבן דוד שלי. אני מכרתי את המניות שלי. הטענה הבסיסית אומרת שאני הרווחתי כסף על הצוללות, זה שקר. לא הרווחתי שקל משום שלא הייתי משוקע בשקל".
 
הטענה אומרת שאתה אישרת לגרמנים למכור צוללות למצרים. אתה אומר שיש סיבה נעלמת לכך? מה הסיבה הזו?
"זו עלילת הדם הכי נוראית, גנץ בוגי ואשכנזי מעלילים כאן עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן דבר שהוא אחד מהסודות של מדינת ישראל. הדבר הזה נבדק, הוא נבדק ע"י היועמ"ש, אם היה שם משהו הוא כבר היה צף ויוצא החוצה כי הריי לא חסים עלי. אז זה כבר אומר משהו. לא עיקמתי את האף כשמכרו, אני לא יכול להגיד למה, זה סוד מודר שרק היועמ"ש והצוות שלו יודעים, וגורמים כמו היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור".

"מצרים היתה קונה את הצוללות בכל מקרה"
 
"שר הביטחון לא חייב לדעת על הצוללות", הסביר בראיון ב"חדשות 12": "במשטרה אומרים שמה שהוא אמר להם שונה ממה שהוא אומר בחוץ. אבל קודם כל הטענה נסתרת מעיניה משום שמכרתי את המניות מאותה חברה שאין לה קשר לצוללות, שנים לפני שנמכרו הצוללות למצרים, אז כבר ברור שלא יכול להיות שקר או רווח עסקי". הוא התייחס לאישור מכירת הצוללות למצרים ואמר: "קודם כל אישרתי את זה אחרי שא-סיסי נכנס לתפקידו ולא בתקופה של מורסי - אבל למה לא עיקמתי את האף? הצוללות האלו היו נקנות בלאו כי מצפון קוריאה או מדינות אחרות. הסיבות האלו הן ביטחוניות וביטחוניות בלבד".
 
גם הרמטכ"ל וגם שר הביטחון לא יודעים? גם עמוס גלעד אומר שזה היה בעייתי? נראה לך הגיוני שבדמוקרטיה אתה ממדר את כל בעלי התפקידים האלו?
"מצרים הייתה קונה את הצוללות בכל מקרה, אבל זה לא משנה מה היה האישור. לא דרוש אישור שלי. התשובה היא כן - במדינת ישראל יש סודות שרק ראש הממשלה וקומץ אנשים יודעים, יש דברים שאנשים אחרים במערך הביטחוני לא יודעים ולא צריכים לדעת. מה שקורה כאן זה דבר ורא - גנץ לפיד יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סודות מדינה ולסכן את ביטחון המדינה. הם עושים דבר שלא ייעשה. אני לא יכול לחשוף את הדברים האלו, אבל אני כל הזמן חושב בהחלטות על הצוללות שזה נשק אסטרטגי חשוב לנו להבטחת עתיד המדינה, ואני חושב גם על דברים אחרים - אני לא יכול לחשוף את הדברים. מי שצריך לדעת יודע. היועמ"ש בדק את זהו לא סתם לא מצא שום רבב במה שעשיתי. בשביל זה אני תובע אותם דיבה".

צילום: אבשלום ששוני
 
אתה אומר אני אישרתי את מכירת הצוללות למצרים - וכל השאר, גם שר הביטחון וגם הרמטכ"ל לא ידעו מהעניין הזה?
"אני לא אומר מי ידע ומי לא, אני אומר שמי שצריך לדעת ידע. אין שום קשר למניות! הם קושרים את זה למניות. מה ההסבר? איך זה יכול להיות קשור למניות שמכרתי לפני? את אמרת שבן דודי הרוויח מיליונים, אמרת שאני הרווחתי מיליונים, לא הרווחתי שקל. זה פשוט שקר. אבל העובדה היא שזה נבדק, ואחרי שזה נבדק, ונמצא שאין בזה כלום, הם מנסים להסית. הם הוציאו את זה לא סתם עכשיו, הם הוציאו את זה בדיוק כשבאה הפרשה של הטלפון של בני גנץ".

מה יש לגנץ להסתיר ולמה אתה רומז שיש לו משהו אישי שם?
"לא ייצא לי מזה כלום, אבל עובדה ששרשרת השקרים הזו התחילה כשהתברר שהאיראנים פרצו לטלפון של בני גנץ. אני חושב שהדרך היחידה של אדם שמועמד לראש ממשלה, ויש חשש שהאויב מספר אחת שלנו איראן סוחטת אותו".
 
מה זה סוחטת אותו? איזה מידע?
"אני חושב שמי שצריך להציג את זה לציבור כדי לנקב את הבלון הזה זה בני גנץ. הוא צריך לצאת בפני הציבור ולהגיד מה יש שם".

איך אדם פרטי אמור להימנע מזה?
"הוא מומחה סייבר, לא? לא רוצה להיכנס לדבר הזה. אתה רוצה להרוג את זה - נורא קל, תבוא תגיד מה יש שם ואי אפשר לסחוט אותך. אם הוצאת את זה החוצה ברבים אתה לא סחיט".
 
אתה אחראי על הסייבר, יש כאן איום משותף לא?
"פריצה לטלפונים זה לא דבר כזה גדול, זה קיים, השאלה מה יש שם. לדעתי הדבר הנכון מבחינתו היה לצאת החוצה ולא להדליק מדורה של שקרים עלי, וזה מה שהם עושים. הם יצטרכו לעמוד במשפט דיבה, הם מציגים אותי כבוגד? אני שהקדשתי את כל חיי למדינה וכמעט נהרגתי כמה פעמים? הם יודעים מה אני עושה, זה דברים שלא ייעשה. הם יוצרים כאן הסחה. אני לא מסרתי לעמית סגל את החומר על הטלפון, זה אצלכם במערכת. למה האיראנים מכחישים שהם פרצו לטלפון של גנץ בשעה שאנו יודעים שהם עשו את זה? המידע הגיע אליי מהשידור שלכם, לא ידעתי דבר לפני. אני יכול להגיד לך דבר אחד, זה לא עלי ולא חובתי. אין לי ידיעה ברורה. אתם שומעים את רחש השמועות. בני גנץ רוצה להיות ראש ממשלה? תתייצב ותאמר את הדברים".

אתה אומר דברים קשים על גנץ ולפיד, האם אתה יכול להגיד כאן - אני לא אשב איתם בממשלה?
"אני אקים את הממשלה הלאומית. יהיו שם כל החברים הקיימים, אני לא רואה שגנץ ולפיד יהיו, לא יישאר מקום. קודם כל בשביל זה צריך לנצח ולכן אני אזכיר לבוחרים - הבחירות האלה הן על אם תקום ממשלת שמאל בראשות גנץ ולפיד שמתחפשים לימין כביכול או מרכז-ימין, זה בלוף. ממשלה כזו בתמיכת מרצ העבודה והמפלגות הערביות, שתומכות בטרור - או ממשלת ימין חזקה שלי בראשות הליכוד. זו הבחירה. מי יעמוד מול הלחץ של איראן? מול כל לחץ, כל איום של איראן? הם יעמדו? עשרה רמטכ"לים לא יעזרו אם לא הולכים למדיניות הנכונה, והם שגו. הם תמכו בהסכם הגרעין ואני נלחמתי בו לבד מול כל העולם. מול נשיא ארה"ב, מול עמדות של הרמטכ"לים הללו, ואמרתי שאנחנו חייבים שארה"ב תצא מההסכם ותטיל סנקציות על איראן. אני נלחמתי איתם בנושא הגדר שמנע את ההסתננות של מהגרים אפריקנים והצלתי את המדינה. המדיניות שלי הביאה את ישראל למצב הכלכלי והביטחוני הטוב ביותר".

חיילי משמרות המהפכה באיראן, ארכיון. צילום: רויטרס

 
אם תיבחר, האם תנסה לקדם חוק או מהלך שימנע העמדתך לדין?
התשובה היא לא.
 
כלומר לא תקדם חוק צרפתי או מהלך שישאיר את חסינותך?
"לא עסקתי בזה ואני לא מתכוון לעסוק בזה".
 
אם מקורביי יעסקו בזה?
"העובדה היא שמקורביי העלו את זה בלי ידיעתי והורדתי את זה מהם".

יוגש כתב אישום נגדך אתה תעשה את כל ההליכים המשפטים?
["עשיתי את זה עד עכשיו, והעובדה היא זו שאני בטוח שכמו שרוב ההאשמות ירדו לפני שפתחתי את הפה אני בטוח שהן יירדו".

אתה מתחייב שלא תאפשר לאף אחד ממקורביך למנוע העמדתך לדין?
"לא יודע, לא עסקתי בזה. פעם ראשונה שמישהו שואל אותי ולא חשבתי. אני אומר לך - לא עשיתי את זה, ואני מאמין שלא אעשה את זה".
 
האם נכון למדינת ישראל שיהיה ראש ממשלה תחת כתב אישום?
"אני מתפקד, וכל אחד יעיד על זה - מה שאני עושה בשביל המדינה, כמה אני נפגש עם אנשים, יש כאן גל של מבקרים שאני פוגש אותם - חברי קונגרס, סנאטורים, ראשי מדינות, מעצמות, אני נפגש עם כולם. אני נמצא בקבינט הביטחוני, מאשר מבצעים. יש לי קיבולת גדולה מאוד".

"קודם כל עשו חוק שלא מפילים ראש ממשלה עם כתב אישום, רק עם משפט חלוט, אבל אני לא חושב שנגיע לזה - הכל ייפול בשימוע. עוד לא אמרתי מילה להגנתי, שלוש האשמות שוחד ונגד רעייתי נפלו לפני שפתחתי את הפה. אז יש פה האשמות אחרות, הכל ייפול, הכל קשקוש", הוסיף נתניהו בראיון המיוחד, "לגביי הפרשה שמנסים לייצר - פרשת העדתיות - כאילו אמרתי למירי רגב שהיא לא צריכה להופיע - זה לא היה ולא נברא. לא אמרתי דבר כזה".

מירי רגב אמרה בראיון בערוץ המתחרה שלא הזמנת אותה לאותו לסלפי המפורסם עם בכירי ליכוד כי גברים אשכנזים הם קהל המצביעים של הליכוד
"היא אמרה שאני אמרתי את זה? היא אמרה שזה הרושם שהיא קיבלה וזה רושם מוטעה מהיסוד. אז מה אם אני ראש הקמפיין? אני קובע כל דבר? אני ראש ממשלה, אני עושה גם דברים אחרים. אני לא אמרתי דבר כזה, אני לא חושב דבר כזה, הליכוד זה הכי אנטי-עדתי שיכול להיות ואף אחד לא מסתכל על זה, כולם מחובקים עם כולם, גם המצביעים וגם הבוחרים וגם הנבחרים".

צילום: שרון רביבו


נתניהו התייחס לציטוטים הגזעניים המיוחסים לו בנושא חיילי גולני: "לא אמרתי את זה, זו עלילה איומה, זה קשקוש מוחלט. אני מעריץ אותם. אני תובע גם את יאיר לפיד אגב, שאמר אתמול שהוא מסיר את החסינות. אבל לצורך העניין לגבי, חיילי גולני, אני מעריץ אותם וכששמעתי את אשכנזי מדבר עליהם - אותו גבי אשכנזי האשים את שלושת החטופים שלנו בלבנון שהם סוחרי סמים. בני גנץ אמר, וזה מוקלט, שהוא גאה בזה שסיכן את חיילי גולני כדי לחסוך חיים של פלסטינים. אני לא מסכן את חיילי גולני וחיילי ישראל. אני חושב על כל חייל וחייל כאילו הוא הבן שלי. אני חשוב בזהירות רבה מאוד, אבל באחריות, בהפעלת הכוח שלנו".

"לפעמים עושים שטויות בקמפיין, עשו שטות כזו והתנצלתי עליה. הורדתי את זה מיד", אמר והתייחס לסרטון הליכוד T.V. שבו נראה אלירז שדה כשהוא מראיין אדם המחקה ולועג לפרשן החדשות אמנון אברמוביץ', "בני הוא אדם עצמאי שיכול להגיד את דעתו. ברגע שנודע לי על הסרטון - הייתי עסוק בענייני מדינה - הורדתי את זה. יש כאן דבר אחר, תראו איזו צביעות. אתם מדברים על אמנון אברמוביץ'? בסדר, הבנו. אני לא בא לגזול ממנו את מה שמגיע לו, יש לי ויכוחים איתו כי הוא לועג לי ולמשפחתי".

הוא המשיך: "איפה הזעם שלכם על תוכנית שבה לעגו לאחי המת, אחי הגיבור יוני, שנפל במבצע החילוץ באנטבה, ועושים ריקודים יוני מת יוני מת יוני מת, אמרתם משהו?".

אתה לא יכול להשוות תוכנית טלוויזיה דיי איזוטרית, שגם הייתה אחריה התנצלות, לקמפיין של ראש הממשלה.
"כמעט חמש פעמים איבדתי את חיי במבצעים נועזים ובקרבות שהייתי בתוכם. לועגים לי, לועגים לאשתי, לועגים לבני, מציגים אותנו עם פנים של חזיר. אתם אמרתם משהו על זה? אז אני מקבל את מה שאתם אומרים על אמנון אברמוביץ', אני לא מקבל את הצביעות החד צדדית, ואני דורש את אותה אמות מידה. מה שאתם עושים כאן ערב ערב באולפן שלכם, מכפישים ומכפישים, ושופכים את דמי ואת דמה של משפחתי גם בתוכניות השונות, יש גבול. אתם לא מותחים את הקו הזה".
 
אתה לא רוצה להתנצל בפני נפתלי בנט על שהכפשת את אשתו באתר וואלה על המסעדות הלא כשרות?
"אני לא אתחיל להגיד מה כל אחד אמר על משפחתו של השני. אני חושב ששמנו את זה מאחורינו, אבל אם אתה רוצה לדעת האם אחרים הכפישו במשך שנים את משפחתי? אז כן. אם פוגעים בילדיי ובאשתי, כפי שלא פגעו באף ראש ממשלה אחר, שמים אותם מול כיתת יורים ועושים להם רצח אופי, אז יש לי חולשה אישית. אני לא מסתיר את זה".
 
אתה מוכן לעימות עם בני גנץ?
"כשיחליטו קודם כל אם זה או הוא לפיד".

נפתלי בנט. צילום: אבשלום ששוני

 
החליטו. גנץ.
"אני נפגש לעימות עם ראש ממשלה בחצי משרה? אני רוצה לדעת, חצי ראש הממשלה לפיד או חצי ראש הממשלה גנץ? אני אשקול את הצעתך ואתן לך תשובה, אבל הדבר המעניין הוא בעצם זה שאתם אומרים גנץ ולא לפיד - לפיד מנהל את גנץ ואת הקמפיין הנורא הזה. הציבור צריך לדעת שאם הוא מצביע לגנץ הוא מקבל את לפיד לחצי קדנציה. הוא היה פרזנטור יוצא מן הכלל, כראש ממשלה אין לו מושג. אני מתעמת איתם כל יום".
 
תיק 4000 - האם זה נכון שלא רצית שארדן ימשיך כתפקידו כשר התקשרות בגלל אלוביץ'?
"קשקוש מוחלט. אני מיניתי את גדעון סער שהתפטר, ומטבע הדברים בסדר הטבעי גלעד ארדן היה זה שבא להחליפו, קיבל קידום בדרגה".
 
האם זה נכון ששלחת את פילבר וראש המטה שלך לתת הטבות לבזק?
"שקר מוחלט. אני לא יודע אם פילבר מעיד או לא, ומה אומרים לו ומה עשו לו. יהיה שימוע ואנחנו נהרוס את זה, לא יישאר מזה זכר, זה מגוחך. ראינו מה זה עדי מדינה ומה הם עושים. זה מגדל קלפים שעומד לקרוס. מה שלא עומד לקרוס זה המדינה שלנו - בניתי לה יסודות איתנים וכל אחד רואה את זה. רואים את הדברים שאנחנו עושים. אני לא אומר שאין דברים לתקן, אבל מי ימשיך להוביל את מדינת ישראל אחרי העשור המוצלח שלה? זה לא מובטח שזה יהי האנחנו, לא בגלל שלא מעריכים אותנו אלא כי הציבור לא מבין עד הסוף בעד מי הוא מתבקש להצביע - אנשים חסרים ניסיון וחסרי מוסר, כי הם מוכנים ללכת לעלילות דם ולסכן את ביטחון ישראל. לא הייתם מלטפים כמו עם בני גנץ, אבל אני יותר חזק ממנו אז אני עומד בזה".
 
ממפלגת כחול לבן נמסר: "נתניהו היסטרי, משנה שוב ושוב גרסאות, מתחמק משאלות קשות וממשיך להשמיץ. לא קיבלנו שום תשובה איך הרווחת 16 מיליון שקל, ובעיקר, היות ואין שום סוד, כי כרגע המצאת את זה, למה אישרת למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ידיעת מערכת הביטחון? הדבר היחיד שאפשר להגיד לזכותו שהוא הפנים מה שאחרים טרם קלטו: הוא הולך להפסיד בבחירות".