בצה"ל הוחלט באופן סופי כי נשים לא ישובצו בתפקידי לוחמה בחיל השריון, כך דווח היום (ראשון) בגלי צה"ל. לוחמות שכבר הוכשרו כטנקסטיות - שובצו ביחידות לוחמות אחרות כמו קרקל.
 
ההחלטה התקבלה כשברקע החלטת הרמטכ"ל הקודם גדי אייזנקוט, שעוררה בזמנו סערה, לבצע פיילוט לשילוב נשים בתפקידי לוחמה בחיל השירון. במהלך הניסיון שהוגדר כמוצלח, 10 מתוך 15 חיילות שהחלו את המסלול, סיימו את ההכשרה והפכו ללוחמות בשריון, ארבע מהן הפכו למפקדות טנקים.
הסיבה הרשמית להחלטת צה"ל: חישובי עלות-תועלת, לפיהם יש צורך ביצירת הכשרה נפרדת ובהקצאת לוחמות על חשבון יחידות אחרות. כזכור, בשעתו ספג רעיון שילוב נשים כלוחמות בטנקים ביקורות רבות. 

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך שנה וארבעה חודשים התקיימה התנסות שמטרתה לבחון האם צוות של נשים יכול להפעיל טנק באופן מבצעי המתאים לאתגר ההגנה בגבולות. במהלך ההתנסות הוכשרו שלושה צוותי טנקים וארבע מט"קיות באופן מוצלח. בהערכת המצב שבוצעה בזרוע היבשה עם חיל השריון עלה כי השלב הבא בהתנסות מחייב גדילה משמעותית בכ"א ותשתיות למימוש התהליך. לאור זאת הוחלט כי בעת הזו נכון לחזק את שילוב הלוחמות ביחידות הקיימות, ולא להקים יחידות לוחמות חדשות. הידע למימוש התהליך, באם יוחלט עליו, נרכש וקיים".