העיתון הפלסטיני "אל-קודס" מדווח הבוקר (ראשון) כי הפלגים הפלסטינים בוחנים חזרה לשימוש בבלוני תבערה ומטענים על גבול רצועת עזה בתגובה למה שכינו "ההתחמקות הישראלית מביצוע הבנות הרגיעה". מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי ישראל "חזרה למדיניות משיכת זמן" ביישום הבנות הרגיעה לפי לוחות הזמנים שנקבעו. לפי המקורות, היה צורך לסיים כמה נקודות שסוכמו אולם עדיין כל ההבנות לא יושמו.

עד נמסר כי חלק מההבנות שלא יושמו כללו התרת ייבוא סחורות מעזה וכניסת סחורות אליה, שהיו בעבר אסורות. עוד נמסר כי הפלגים בוחנים כעת חזרה לשימוש הפרחת בלוני התבערה ו"ההטרדה הלילית" על הגדר במטרה ללחוץ על ישראל לבצע את ההבנות שסוכמו.

"עד כה, לא הוחלט מה הצעדים שהולכים לבצע על מנת ללחוץ על הכיבוש לחייבו ליישם את ההבנות", אמר המקור לעיתון. הפלגים הביעו מחאה למצרים שתיווכה בין שני הצדדים בעניין העיכוב של ישראל ביישום ההבנות. עוד נמסר כי הפלסטינים קיבלו הבטחה מהמשלחת הביטחונית המצרית ללחוץ על ישראל ליישם את מה שסוכם, אם כי הם יכולים גם לפעול ללא קשר לקבלת תשובות מהצד המצרי לגבי עניין זה.  



כזכור, נער בן 15 נהרג מירי בבטן בעימותים עם כוחות צה"ל ממזרח למחנה הפליטים ג׳בליה, כך נמסר ביום שישי ממשרד הבריאות של חמאס. 50 בני אדם נוספים נפצעו בעימותים, בהם השתתפו 9,000 מפגינים בחמישה מוקדים לאורך הגדר ב"צעדות השיבה והסרת המצור".

מחבלי חמאס. צילום: רויטרס
מחבלי חמאס. צילום: רויטרס