נער בן 15 נהרג מירי בבטן בעימותים עם כוחות צה"ל ממזרח למחנה הפליטים ג׳בליה, כך נמסר הערב (שישי) ממשרד הבריאות של חמאס. 50 בני אדם נוספים נפצעו בעימותים, בהם השתתפו 9,000 מפגינים בחמישה מוקדים לאורך הגדר ב"צעדות השיבה והסרת המצור".

במהלך הפרות הסדר נזרקו מעל 100 מטעני חבלה, בוצעו עשרות חבלות בגדר, נזרקו מטחי אבנים, נרשמו מספר אירועים של טיפוס על הגדר, גרימת נזק ותליית דגלי פלסטין, ובכמה מוקדים הובערו צמיגים. בלוני תבערה הופרחו לעוטף עזה. 

מסתנן לא חמוש נעצר לאחר שחתך את הגדר והניף דגל פלסטין. הוא הועבר לחקירת שב"כ. בכיר חמאס, חליל אל-חיה, אמר ממזרח לעזה: "ההבנות מתקיימות, ואנחנו עוקבים מקרוב אחר יישומן". לדבריו, "לכיבוש אין מנוס אלא לכבד את ההבנות. יש לבודד את ישראל ולא לנרמל את היחסים איתה, שכן נרמול היחסים הוא ניסיון לחסל את הסוגיה הפלסטינית".
 
פלסטיניות משתתפות בצעדות ממזרח לחאן יונס. צילום: רשתות
פלסטיניות משתתפות בצעדות ממזרח לחאן יונס. צילום: רשתות

 
כזכור, נציגי האסירים הביטחוניים העבירו ביום שני רשימה שמית של כ-150 אסירים ביטחוניים, מארגונים פלסטיניים שונים, שהחלו לשבות רעב, וזאת בעקבות מה שהם הגדירו כ"כישלון המגעים עם הנהלת בתי הסוהר", כך על פי דיווחים פלסטיניים.

בשבועות והחודשים האחרונים הורגשה תסיסה בבתי הכלא הביטחוניים בעקבות סידרת צעדים שנקט השר לביטחון פנים גלעד ארדן להקשחת תנאי הכליאה שלהם. בשב"ס מעריכים בשלב זה כי כ-30 אסירים ביטחוניים צפויים להתחיל בשביתת רעב, ולא מאות כפי שמדווחים הפלסטינים.