בצל הספקולציות הרבות בנושא הצטרפותו לממשלה החדשה, הודיע הערב (שני) יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי "מחר נמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה בפגישה אצל הנשיא", אך הבהיר: "לא נוותר על גיוס בני הישיבות, לא אחתום לנתניהו לפני שאראה את ההסכם עם החרדים. זה או לוותר על החוק וללכת לאופוזיציה או ללכת בחירות חדשות - אנחנו מוכנים".



"לצערי", הדגיש ליברמן, "הפלג החרדי, החרד"לי מתוך הימין גדל ל-21-22 מנדטים, ואני רואה את זה כאיום על הערכים ועל תורת ז'בוטינסקי. אני אמנם לא מרוצה אבל לוקח בחשבון. היה פה מנהיג, העם הכריע, וצריך לכבד את ההכרעה, ואנחנו נפעל בהתאם להכרעה".


הוא הוסיף כי "קראתי הרבה מאמרים שתקפו והשמיצו אותנו, ועכשיו מטיפים לנו מוסר לממשלת אחדות. לגבי זה, צריך להיות ברור, ממשלת אחדות אפשר להקים סביב נושא אחד - איום ביטחוני או משבר כלכלי. סתם להקים ממשלת אחדות... זאת תהיה ממשלת שיתוק, ואנחנו לא רוצים ממשלת שיתוק. מדינת ישראל ידעה ממשלות חירום ואחדות בשעות הקשות שלה, כמו מלחמת ששת הימים, או משבר כלכלי, אבל במצב הזה אין שום סיבה".
 
עוד אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "ראיתי הרבה מאוד ספקולציות - אמרו שלפיד בדרך לפריז צנח בווינה. לא ידעתי שכ"כ הרבה עיתונאים הצביעו פייגלין והתחילו להזות. אני חוזר ואומר - מי שחושב שאנחנו נוותר על העקרונות שלנו תמורת כיסאות מפתים - זה לא יקרה. אנחנו לא נוותר על העקרונות שלנו".
 
לדבריו, "רוב הפרשנויות אמרו שליברמן לא צפוי. אני צפוי, אנחנו צפויים ביותר כי אנחנו היחידים שמתכוונים למה שאנחנו אומרים, ולכן לא צריך לנחש. אני רוצה לחזור על מה שאמרנו כל מערכת הבחירות. אנחנו נהיה חלק מממשלת ימין בלבד, במעשים ולא בדיבורים. אנחנו יכולים להיות ממשלת ימין במעשים, אנחנו לא יכולים להיות חלק ממשלה של גנץ, וכרגע אין צורך להקים ממשלת אחדות לאומית. גם בנושא דת ומדינה, אנחנו מפלגה שמכבדת את הערכים היהודיים, אנחנו אוהבים את מסורת ישראל, אבל נגד כפייה דתית".
 

על חוק הגיוס הוסיף ליברמן: "זה קל מאוד להגיד שאנחנו נגד יהדות, הלכה ותורה, אך שום דבר לא נכון. כשאנחנו מסתכלים על בני גיוס הישיבות - ביולי 2018 היה חוק בקריאה ראשונה, וחל עליו דין רציפות. עכשיו צריך להשלים את החוק הזה מיד אחרי, ולהצביע אחרי קריאה שנייה ושלישית. החרדים לא הצביעו, אבל לא פרשו, לא שמו אולטימטום, החוק עבר בקריאה ראשונה. אנחנו לא רוצים להכניס עיזים למשא ומתן, הולכים על מה שקיים. לכן, כל הדרישות שלהם לרוקן את החוק מתוכן - אנחנו לא נסכים לזה. נקפיד על קוצו של יוד. לא נוותר על נקודה. נדרוש להעביר את החוק בקריאה השנייה ושלישית בדיוק באותו נוסח".

הוא ציין כי "זה לא נגד ההלכה והחרדים, אלא בעד מערכת הביטחון, מדינת ישראל וצה"ל. התייעצנו עם המון דתיים והמפלגות החרדיות, ואני לא מבין את המשבר. יש פה שיכרון כוח וחטא היוהרה, ולכן הגישה הזאת - כמו ההחלטה לבטל את מתווה הכותל שהתקבלה בינואר 2016. היינו באופוזיציה אז. מי שניסח אותו זה המזכיר ממשלה לשעבר, מנדלבליט, שהוא לא נגד התורה. הממשלה הצביעה בעד, כולל ראש הממשלה, כולל בנט ושקד. אבל להתעלם ממנו זאת פגיעה בקשר של עם ישראל לדתו. ללכת עכשיו אחורה זה דבר בלתי אחראי".

בשלב זה הכריז ליברמן כי "אנחנו רוצים את הביטחון הקליטה, אבל לא נוותר על גיוס בני הישיבות, ולא נתפשר בנושא. מחר אני אפגש עם ראש הממשלה ואגיד לו - לא אחתום לפני שאראה את ההסכם עם החרדים. לא יכול להיות שכל אלה משלמים מיסים ואנחנו לא עושים עבורם".

"דבר נוסף שהוא קריטי זה הביטחון. אני דוגל בהכרעה, ורה"מ בהסדרה. זה לא המקום להרחיב ולפרט, אבל אנחנו דורשים הרתעה. המצב שהולך ומתגבש ונבנה מול עינינו זה משהו שאי אפשר להשלים איתו. יש לנו את חזבאללה בצפון, וכרגע נבנית עוד חזבאללה בדרום, ומי שמסתכל ורואה מה שקורה עם חמאס.. לא סתם טילים עפו לגוש דן ולאזור השרון".

"ניצחון מזהיר נגד כל הסיכויים"

"השגנו ניצחון מזהיר כנגד כל הסיכויים, כנגד כל הפרשנים, נגד כל הכוחות הפוליטיים, מאיתמר בן גביר עד איימן עודה", הצהיר ליברמן בפתח דבריו, והוסיף: "התקשרו אליי עיתונאים לפני שהגעתי ואמרו לי 'תהיה ממלכתי' גם אחרי כל השניצלים והבירה על גדות הדנובה. אני לא מתחייב להיות ממלכתי".

על הניסיונות לחסל אותו פוליטית, אמר ליברמן: "מדובר במלחמה טוטאלית במרחב הדיגיטלי, בכל מיני סקרים, בפייק-סקרים, במלחמה פסיכולוגית, במניפולציות ובבוטים. אנחנו חלק חשוב במערכת הפוליטית אם הצלחנו להרגיז כל כך הרבה אנשים". 

"אני אולי אתן לכם דוגמה למה שאני מתכוון", המשיך ליברמן. "שיא השיאים היה עם סקרים של ישראל היום. לא יכול להיות שב-29 במרץ נותן העיתון סקר עם חמישה מנדטים ושבוע לאחר מכן, אותו עיתון, בחמישה באפריל, יום שישי לפני הבחירות, נותן לנו 0 מנדטים. מה קרה באותו שבוע שפתאום ירדנו? איך יכול להיות שבכלי תקשורת אחר, כאן, ישראל ביתנו עם אפס מנדטים? זה הפריע מאוד, האם זה פגע בציבור הבוחרים שלנו? ללא ספק פגע. אבל כשאתה רואה מה נעשה בתאגיד כאן, ואני מקווה שהם כאן - הם כל הזמן מדברים על התנכלויות הפוליטיקאים, אבל הם עושים פה משהו לא ייאמן".

"האם זאת טעות, שרלטנות או הטעייה מכוונת?", תהה שר הביטחון לשעבר. "אני חושב שזאת הטעייה. אותם מפלגות, אותם אנשים שמדברים על הדרך ארץ, חודש שלם מפיצים קטעים בלי שם של מפלגה אחת, ישראל ביתנו. הבטחתי שלא אהיה ממלכתי, אז אצלנו מילה זאת מילה".