בנימין נתניהו צפוי לזכות בהמלצתן של רוב המפלגות להרכיב את הממשלה הבאה, אבל מי שעשוי לעשות לו חיים קשים הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, השוהה בימים אלו בווינה. שי בזק, קונסול ישראל בבוסטון לשעבר, יועצו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו ומקורבו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לשמועות על פגישה בין ליברמן לבין יאיר לפיד בסוף השבוע וציין כי אין היתכנות לממשלת אחדות עם כחול לבן.
אני מקורב לליברמן ושוחחתי איתו פעמיים במהלך חופשתו בווינה", אמר היום (שני) בזק בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, "שאלתי אותו אם הוא נפגש עם לפיד - הוא אמר שלא היה ולא נברא".
על מי ימליץ ליברמן לדעתך?

"לדעתי על נתניהו. הוא אמר שבנאומו היום בערב הוא יבהיר את הדברים".
לדעתך הוא ימליץ על גנץ?
"הוא לא ימליץ על גנץ, אין שום היתכנות לממשלת אחדות עם גנץ, הוא הוריד את זה מהפרק. אלו היו משאלות לב של אלו שהיה קשה להם לקבל את תוצאות הבחירות. נטיית הלב שלו היא להצטרף לממשלה. לאף אחד לא בא עוד מערכת בחירות אך יש לו סדר יום אזרחי שהוא התחייב לו. הוא ינהל משא ומתן עם הדרישות שלו, שהם בעצם הדרישות של כולנו, הציבור החילוני בממשלה הזו. עצם הדרישות הללו בענייני דת ומדינה לדעתי יעזרו גם לחברי הכנסת החרדים. הדרישות שמגיעות מהציבור החרדי בעניין חוק הגיוס, שחלק מחברי הכנסת החרדים אפילו מסכימים לו, זה לא בריא להם. חלק אומרים שיש להם כעת כוח בלתי מוגבל ובואו נשתלט על כל מה שאנחנו יכולים. זה בוודאי לא בריא לציבור החרדי היום".

 
איך מצב רוחו? גן עדן?
"את מכירה את זה כמוני. נשמע ככה. הוא אומר גן עדן".
 
בשיחה עם "מעריב" שלשום אמר ליברמן: "לא נוותר על העקרונות שלנו, שאותם שרטטנו בקמפיין הבחירות". הערב תערוך מפלגתו אירוע הרמת כוסית בירושלים, ושם יתקבלו ההחלטות בנוגע לדרך שבה תצעד בשיחות מול הנשיא מחר. אף שהסיכוי להקמת ממשלת אחדות הולך ופוחת, והוא נחשב כעת לנמוך ביותר, ליברמן מתכוון לשמור את הקלפים קרוב לחזה עד לשיחות עם הנשיא ריבלין, כדי להפעיל לחץ על נתניהו. 
 
ישראל ביתנו צפויה לדרוש כמה תיקים, בהם הביטחון, אך גם שינוי במדיניות הממשלה הקודמת מול חמאס, זו שהובילה את ליברמן להתפטר בקדנציה הקודמת. במפלגה ישימו דגש על שינוי המדיניות גם בנושאי דת ומדינה וידרשו להעביר את חוק הגיוס בנוסח המדויק שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת וכן את הסדרת הפנסיות לעולים. בשלב זה לא ברור כיצד יתחייסו שותפותיו האחרות של נתניהו בממשלה - המפלגות החרדיות שמחזיקות בלא פחות מ־15 מנדטים - לדרישותיה התקיפות של ישראל ביתנו.  
 
בישראל ביתנו הוקם צוות משא ומתן קואליציוני, שבראשו עומד ח"כ עודד פורר. עוד חברים בו מנכ"ל משרד הקליטה לשעבר אלכס קושניר, מנהל הסיעה בכנסת והיועצת המשפטית שלה. ביום שישי דווח "במעריב־סופהשבוע" כי במערכת הפוליטית מתכוננים לאפשרות שהנשיא ריבלין יקרא לנתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ בתום ההתייעצויות עם ראשי המפלגות ויניח בפניהם את הצעת ממשלת האחדות, לנוכח הקשיים הצפויים בהקמת קואליציית ימין צרה. אמש אמר גורם בבית הנשיא כי ריבלין לא ייזום קריאה לממשלת אחדות ויתייחס לכך רק אם יהיו אליו פניות מצד מפלגות שונות.