זוכרים את הסדרה המושלמת "שובר שורות", על המורה החנון לכימיה וולטר וייט שהפך ליצרן ולסוחר סמים ידוע לשמצה? ובכן, ביפן קרה משהו דומה, רק שהפעם העלילה התרחשה באוניברסיטה, ובמקום קריסטל-מת' המרצה ייצר אקסטזי. אה כן, ובמקום להסתיר את המעשים שלו מהסטודנטים, הוא השתמש בהם כדי שיעזרו לו להנפיק את הסם האסור.



לצערו הרב הוא נתפס על חם, ואם יורשע הוא עלול להיכנס לכלא לעשר שנים לפחות. לפי הדיווחים בכלי התקשורת ביפן, הרשויות עלו על עקבותיו לאחר שקיבלו טיפ מגורם אלמוני, שהמליץ להם בחום לבדוק את טטסונורי איוואמורה בן ה-61, מרצה לפרמקולוגיה מאוניברסיטת מאטסויאמה. מחיפוש בביתו ובמעבדו אומנם לא נמצאו שום שרידים של אקסטזי, אך כן נמצאו שרידים של סם אחר.



החוקרים הניחו ששרידי האקסטזי פשוט "הושמדו" והמשיכו לפשפש אחר ראיות. לאחר חקירה ממושכת, האמת יצאה לאור - איוואמורה אילץ את הסטודנטים שלו לייצר עבורו אקסטזי (ידוע גם בשם MDMA, סם פסיכואקטיבי סינתטי שהשפעותיו דומות לסמי הזיה וסמים ממריצים). נכון לעכשיו, ידוע שלפחות 11 סטודנטים ועוזר הוראה היו מעורבים בייצור הסם.



בחקירתו, איוואמורה הודה במעשיו ואמר שידע שמה שהוא עושה לא חוקי. אך "להגנתו", הוא טען שבסך הכל רצה להרחיב את הידע של הסטודנטים שלו, לכן דרש מהם להכין את הסם האסור. בשלב זה לא ברור אם תכנן למכור את הסם, אבל כן ידוע שאיוואמורה עסק במחקר על סמים אסורים ביפן.

לפי החוק ביפן, חוקר שרוצה לייצר סמים למטרות אקדמיות חייב לקבל רישיון מהרשויות האזוריות. המקרה של איוואמורה, היה לו רישיון אך הוא כבר מזמן היה בתוקף. עם פרסום התקרית המביכה, נשיא האוניברסיטה, טטסויה מיזוגאמי, מיהר להגיב: "אנו מתנצלים על שגרמנו לדאגה רבה לסטודנטים ולהוריהם". הוא הוסיף שהאוניברסיטה תשקול לנקות בצעדים מחמירים על מנת שדברים כאלו לא יקרו בעתיד.