בשנים האחרונות, חזרו התיירים הישראלים לפקוד את חצי האי סיני בהמוניהם, על אף אזהרות המסע החמורות של המטה לביטחון לאומי. מגיש "חברת החדשות", עופר חדד, ראיין את הדסה - ישראלית שתנפוש בסיני בחול המועד - וקיבל ממנה תשובות שלא ישכח. 



כשנשאלה בתחילה האם מעבר הגבול עמוס, ענתה הדסה כי "עמוס זו לא מילה, אני בטוח שיש פה יותר אנשים משהיו ביציאת מצרים. זה ממש מטורף, אנחנו כאן מ-07:50 ועכשיו 11:30 ועדיין ממתינות. מצאנו פה רכב עם שני בדואים חמודים שהסכימו לנו לעלות איתם, לפחות להמתין במזגן. אני מקווה שזה יהיה שווה את זה כשנגיע למקום, כי בינתיים נהיינו צלי עוף. הכבש של פסח, הקורבן, זה אנחנו עכשיו". 



 

מה מוריד אותך לסיני עכשיו בחול המועד?
"את האמת שזו הפעם הראשונה שלי, אף פעם לא הייתי בסיני וכולם הספיקו ללכת ולהגיד לי שזה מקום מדהים ואין מה להשוות. זה כמו תאילנד, אבל ברבע מחיר. אחד, אין לנו כסף. שתיים, זה קרוב לבית. שלוש, כולם הולכים אז למה שאני לא אלך? ארבע, אין סיבה, סתם חול המועד. זהו". 
ומה עם התראות המטה לביטחון לאומי?
"תעשה לי טובה נראה לי אנחנו יותר ישראלים ממצרים - הם המיעוט".
אמרת שזו הפעם הראשונה, איך הגיבו ההורים בבית?
"אחי הלך כבר כמה שנים, הוא הכין אותם לזה שסיני פותחת את שעריה גם לישראלים, אז כשאני אמרתי שאני הולכת אמרו לי 'תשמרי על עצמך'. אני גם נראית כמו מצריה יפה כזו, אז נראה לי שהם יעופו עליי שמה".
מה התוכניות? 
"אנחנו סגרנו מקום בדאב, אקו טל - אגב אנחנו עושים לכם פרסום, אני רוצה החזר כספי על כל השבוע. אנחנו נעשה שמה צלילות, גמלים, טרקטרונים, בטן-גב ואלוהים יודע מה עוד נמצא שם. אולי מסיבות של בדואים בהרים".

בסופו של דבר, הבטיחה הדסה שגם תחזור: "אני שומרת חג ושבת, אז אנחנו נתכונן איזה יום שלם כדי לחזור".