בימינו, אם למישהו יש ילדים זה נחשב טאבו לעזוב אותם לצורך כל מטרה באשר היא, אפילו אם היא טובה. אף על פי כן, יש אנשים שעוזרים אומץ ועושים זאת, ותאמינו או לא, רבים מהם עושים זאת עבור ילדיהם. על כך תוכל להעיד סוואנה סיגברטסדוטיר בת ה-38, שנטשה את ביתה בגיל 6 כדי לדאוג לכך שלשתיים יהיו חיים טובים יותר.

בראיון לכלי תקשורת מקומי, היא סיפרה שעזבה את איסלנד לבריטניה כדי ללמוד להיות מאמנת אישית, בתקווה שתוכל לפרנס טוב יותר את ביתה. "רייבן הייתה ממש קטנה כשעברתי לכאן ב-2004. זה היה אחרי שהתרגשתי מאבא שלה, שעבר אז לארה"ב. כך שהיא נשארה לגור עם הסבים שלה", סיפרה סוואנה לחדשות Fabulous Digital, "זה היה מאוד קשה, הרגשתי אשמה כל הזמן".

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Morning well spend doing press interviews for The Viking Method book! One asked me ,don’t you feel amazed when you look back from when you started with nothing, to see how very far you come now? And the answer is yes and no. ⚔️ . Yes I am very happy, yes I am grateful, yes I feel blessed but no I’m not amazed. I just outlasted the struggle part. The no’s. The steepest part of the mountain. The period where I was working my ass off but didn’t see any results. Yet. ⚔️ . I just went by what I knew instead of what I saw. I knew it would take time. I knew it would first be a lot of work before I would witness any results. But I also knew that I would always get there in the end because I wasn’t going to stop until I would. ⚔️ . Most of you go by what you see instead of what you know, and that is why you give up. You start, give it your all for a month and then because you don’t see any results, you give in. Even though you know, change takes longer than that. Stick with the knowledge. ...That it will take time. Don’t be so blinded by what you don’t see straight away that you give up on your future vision. Don’t quit on yourself. Your time will come. ⚔️❤️ . . #thinklikeaviking #knowledgeispower #thevikingmethodbook

A post shared by Svava (@thevikingmethod) on


אך למרות הקושי הרב היא לא מתחרטת ולו לרגע אחד על מעשיה, ומרגישה שפעלה נכון: "באיסלנד לא היו בתי ספר מתאימים, אז הבנתי שאני חייבת לעבור לחו"ל. תכננתי לשהות כאן רק 3 שנים ולסיים את הלימודים, אבל אז הבנתי שאני רוצה להישאר".

כמובן שהיה לזה מחיר, ומלבד הפרידה מביתה, היא בקושי הצליחה לכלכל את עצמה וללמוד באותה עת. "למדתי מתשע בבוקר עד שש בערב, ואז עבדתי במסעדה עד חצות כל יום. זה היה מתיש", הסבירה, "רוב הזמן לא היה לי אפילו מספיק כסף לשכר דירה או אוכל, אבל עבדתי במסעדה מדהימה בה מקבלים ארוחה חינם בכל משמרת".
 


אך כיום, יותר מעשור לאחר מכן, העבודה הקשה השתלמה והיא מאמנת את הסלבס הכי מבוקשים בבריטניה. באשר ליחסים עם ביתה, סיפרה: "הסברתי לעצמי שעשיתי את זה מהסיבות הנכונות, כך הצלחתי להשתחרר מתחושת האשמה. אבל זה משהו שליווה אותי כל יום במשך תקופה ארוכה". 



לשמחתה הרבה, היום בו התאחדה עם בתה הגיע מוקדם מהצפוי: "כשהיא הייתה בת 9 היא עברה לגור איתי. לקחתי אותה לפסיכולוג לראות אם נגרמה לה חרדת נטישה אבל הוא אמר שלא יכולתי לעשות עבודה טובה יותר איתה. אז היא בעצם יצאה בסדר מכל הסיפור". על התהליך הקשה שעברה אמרה: "במובן מסוים אני שמחה שעברתי את כל הדרך המאתגרת הזו".