"תרגול שיגרתי": על פי דיווחים שונים, בין היתר, מסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונאפ, נמסר כי קוריאה הצפונית שיגרה מספר טילים משטחה המערבי היום (חמישי). בכירים צבאיים בקוריאה הדרומית אומרים כי מדובר בשיגור השני מכיוון המדינה הדיקטטורית הצפונית בחמישה הימים האחרונים, ומזהירים כי יכול להיות שמדובר בכוונות של המדינה לוותר על ההבנות שהושגו בדרך לפירוקה מנשק גרעיני.

לרמטכ"ל של צבא קוריאה הדרומית לא היה הרבה מה להוסיף, ולא ברור מה בדיוק שוגר מקוריאה הצפונית, אך פרשנים מסויימים אמרו כי אם הצפון יחזור להתנסות בנשק ארוך טווח, למרות שדבר זה נאסר עליו כבר ב-2017, הדבר עלול להוביל להתנגשות בין פיונגיאנג לוושינגטון ובכך להצית מלחמה באי הקוריאני.

הפסגה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און שהתרחשה לפני כחודשיים הסתיימה בכישלון, כשאון הביע רצון להקלה רחבה בסנקציות בתמורה להתחלה של תהליך פירוק מנשק גרעיני, שבעיני הממשל האמריקאי נתפסו "לא יעילים". השימוש והניסוי בטילים ארוכי טווח שנאסרו על ידי האו"ם, ככל הנראה יובילו להטלת סנקציות נוספות על הדיקטטורה האסייתית.

השיגור התרחש כמה שעות לאחר שהממשל בפיונגיאנג הוציא הודעה לתקשורת על פיה שיגור הטילים הוא בגדר תרגול פנימי הגנתי בטילים קצרי טווח. לשון ההודעה הביע לעג לקוריאה הדרומית על כך שביקרו והביעו חשש משיגור זה.