קוריאה הצפונית ביצעה הלילה (בין שישי לשבת) ניסוי בכמה טילים בעלי טווח קצר, כך נמסר מראש המטה הכללי של קוריאה הדרומית. בהודעה נמסר: "קוריאה הצפונית שיגרה כמה טילים בעלי טווח קצר, מאזור בשם הודו, הסמוך לחוף של וונסאן בצפון מזרח המדינה. השיגור התבצע בשעות 9:06 עד 9:27 שעון מקומי". עוד נמסר כי "הטילים עברו מרחק שבין 70 ל-200 קילומטרים, זאת לפני שנחתו במים הטריטוריאלים של יפן". בהודו בוצעו בעבר ניסויים בטילים שיוט וכן בטילים ארוכי טווח.
בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית KCNA נכתב: "באפריל בוצע ניסוי בנשק טקטי מונחה מטרה" וכי הוא נוהל על ידי קים ג'ונג און עצמו. "במסגרת הבדיקה בוצע ירי במצבים ותרחישים שונים, לעבר מטרות מסוגים שונים". לא ברור אם הנשק המדובר הוא טיל, אך חוקרים ואנליסטים המומחים לקוריאה הצפוית מערכים כי מדובר בנשק לטווח קצר בלבד. מהבית הלבן נמסר כי הם "מודעים לפעולותיה של קוריאה הצפונית" וכי "ממשיכים לנטר אותן".
מדובר בניסוי הראשון שמבוצע על ידי המדינה המבודדת מאז נובמבר 2017, וכן מדובר במבחן הראשון המתרחש מאז הפסגה הכושלת עם ארצות הברית שהתרחשה בפברואר האחרון בהאנוי בירת ויאטנם. עם זאת, ירי טילים קצרי טווח אינו פוגע בהבטחותיה של קוריאה הצפונית, לפיהן לא תבצע ניסויים בטילים ארוכי טווח, או בכאלו הנושאים ראש נפץ גרעיני.