על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן בעקבות הסנקציות האמריקאיות האחרונות והכוונה האיראנית לפרוש מהסכם הגרעין, שר ההגנה האמריקאי, פטריק שנהאן, אישר לפרוס סוללות טילי פטריוט נוספות במזרח התיכון, כך מסר הערב (שישי) גורם רשמי בארצות הברית לסוכנות רויטרס, זאת על רקע החשש בוושינגטון מהאיומים מטהרן.

איש הדת האיראני האייתוללה יוסף טבטאחי נג'אד התייחס מוקדם יותר לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן", שנשלחה למפרץ הפרסי ואמר בדרשה שנשא כי "צי המיליארד שלהם יכול להיות מושמד בטיל אחד". כמו כן, לפי דיווח בסוכנות איסנ"א האיראנית, נושאת המטוסים, שהוצבה במזרח התיכון על ידי ממשל טראמפ, חלפה אתמול בתעלת סואץ. 
 
סגן מפקד משמרות המהפכה, יאדוללה ג'וואני, האחראי בארגון על הנושא הפוליטי, צוטט בסוכנות הידיעות תסנים, כאומר שאיראן לא תקיים משא ומתן עם אויבתה המושבעת ארצות הברית, וכי וושינגטון לא תעז לתקוף את איראן. לדבריו, "האומה שלנו רואה את אמריקה כלא אמינה".

כזכור, איראן הודיעה שלשום לחמש המעצמות החתומות על הסכם הגרעין על החלטתה לסגת ממחויבותה למגבלות על כמות ההחזקה של אורניום מועשר ומים כבדים. הנשיא חסן רוחאני איים כי ארצו תחדש את העשרת האורניום אם לא ייחתם עמה הסכם גרעין חדש בתוך 60 יום. הוא הזהיר כי ביטול ההסכם מסוכן לאיראן ולשאר העולם וכי ארצו תנקוט ב"תגובה קשה" אם דרישותיה לא ייענו.
 
"הציונים ואייפא"ק הפעילו לחץ על ממשל טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן", טען. "לא פרשנו מההסכם, הוא עדיין בתוקף, אך אנו מראים היום את הצד השני של המטבע. ההסכם אומר שאם הצדדים האחרים עוברים על התחייבויות שלהם מותר לנו להוריד את רמת המחויבות שלנו. אנו מעוניינים להציל את הסכם הגרעין".
 
בהודעה של המועצה לביטחון לאומי האיראני נאמר: "איראן לא רואה מחויבות למגבלות כמות ההחזקה של אורניום מועשר או כמות המים כבדים. יש למדינות האחרות 60 יום לכבד את התחייבויותיהן הכלכליות. נמשיך להתייעץ ולהיות בקשר עם החברות הנותרות בהסכם אבל נגיב בחומרה לכל החלטה שאינה אחראית או להחלטה של מועצת הביטחון בעניין".