שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה הבוקר (ראשון) את ערעור המדינה והורה לשחרר את הקטין הנאשם בהריגת הפלסטינית עאישה א-ראבי למעצר בית ואיזוק אלקטרוני. מהפרקליטות נמסר כי "אנו מכבדים את החלטת ביהמ"ש העליון. בהמלצת ביהמ"ש חזרה בה ההגנה מהערר בעניין קיומן של ראיות לכאורה, כאשר ממילא לדברי בית המשפט לטענה לא היה שום סיכוי להתקבל בשים לב לכללים אשר נקבעו בפסיקה. ביהמ״ש כינה את המעשה ״חייתי וחסר רחמים״ ואת מבצעו ״שונא אדם״. יחד עם זאת, ביהמ"ש נתן משקל מכריע לעובדה שהנאשם הינו קטין. יוזכר כי מלבד איזוק אלקטרוני, הרי שלאור מסוכנותו הגבוהה נאסר על הקטין באופן חריג ליצור  קשר עם כל אדם זולת בני משפחתו".
הערעור של הפרקליטות הגיע לאחר שביהמ"ש המחוזי בלוד הורה בשבוע שעבר לשחרר למעצר בית את צ', קטין הנאשם בהריגה פלסטינית, בבית סבו וסבתו בירושלים, בפיקוח בני משפחתו ותחת איזוק אלקטרוני. ההחלטה התקבלה לאחר שבחוות דעת דרמטית של ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר נקבע: "מותה של עאישה ראבי לא נגרם מפגיעת אבן".
 
צ' נעצר בעקבות פיגוע של יידוי אבנים באוקטובר אשתקד סמוך להתנחלות רחלים שבשומרון. הקטין וכמה מחבריו, תלמידי הישיבה במקום, נעצרו בחשד כי גרמו למותה של ראבי לאחר שיידו אבנים לעבר הרכב שבו נסעה עם בעלה. חבריו של צ' שוחררו מאוחר יותר לביתם, ואילו נגדו הוגש כאמור כתב האישום. 

בחוות הדעה הפתולוגית שהגיש ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, נכתב כי החבלות שנמצאו בראשה של ראבי אינן תואמות תרחיש של פגיעת אבן בודדת כפי שנטען בכתב אישום. לדבריו, לעמדתו שותפים שני רופאים מומחים נוספים מהמכון הפתולוגי.

"שני רופאים תמכו בדעתי בטענה כי החבלות בגולגולת המנוחה מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד, ולא מפגיעה אחת של אבן". קוגל הוסיף כי לדעתו ולדעת רופא נוסף, קיימים שני "מוקדי אימפקט". לצד זאת הבהיר קוגל כי לדעת מומחים אחרים, אי אפשר להכריע לכאן או לכאן. עוד הוא מוסיף: "חיפוש בספרות המקצועית שערכתי לא העלה אף מקרה בו נגרמו נזקים כה נרחבים לעצמות הגולגולת כתוצאה מפגיעת אבן". ד"ר קוגל סיכם באומרו: "בסופו של דבר אני הוא זה החתום על חוות הדעת, ואני עומד במצפון שקט מאחורי הכתוב בה".
 
בכתב האישום מצוין כי בעלה של ראבי טען לאחר האירוע כי אף שרכבו נפגע מפגיעת האבן, הוא לא איבד שליטה ולא נגרמה תאונת דרכים. עוד יצוין כי בבדיקה שערכה הפרקליטות לאבן שפגעה בראבי, נמצא דנ"א של הנאשם. לטענת התביעה, צ' לא סיפק כל הסבר המניח את הדעת לממצא זה.

כך או כך, בעקבות חוות הדעת של קוגל, קראו בשבוע שעבר עורכי דינו של צ' לפרקליטות לחזור בה מכתב האישום כנגד הקטין: "במהלך הדיון הצגנו חוות דעת של ראש המכון לרפואה משפטית. על פי חוות הדעת הזו לא היה מקום להגיש כלל את כתב האישום מלכתחילה, שכן המוות של המנוחה לא נגרם כלל מפגיעת אבן. אני מצפה מהפרקליטות לשקול היטב אם להמשיך בכלל עם ההליך נגד הקטין", מסר עו"ד אריאל עטרי.  עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הוסיף: "לאור הראיות החדשות, שמצטרפות לראיות הרבות הנוספות המצביעות על חפותו של הקטין, אנו קוראים לפרקליטות לא רק לחזור בה מכתב האישום, אלא גם להורות על שחרורו של הקטין ולהימנע מהגשת ערר על החלטת שחרורו".