עורכת הדין מיכל רוזנבוים התייחסה היום (שלישי) להסרת מועמדותה לתפקיד מבקר המדינה, ולדיווחים לפיהם החלטת הקואליציה להסיר את תמיכתה בה קשורה לידידותה עם הפעיל החברתי, עו"ד אלדד יניב, זאת לאחר שהאחרון חשף בהתכתבות בטוויטר עם יאיר נתניהו, כי השניים מיודדים. לדבריה, "סתם מדביקים ליאיר נתניהו התערבות בנושא מועמדותי".



בפתח דבריה הבהירה רוזנבוים כי "בימים האחרונים קיבלתי שורה של פניות, שהפכו במהרה ליוזמה רחבה של חברי כנסת ממספר סיעות, למנות אותי כמבקרת המדינה הבאה. אכן, שקלתי את העניין בכובד ראש,  אך אתמול בערב  הגעתי לכלל מסקנה שלעת הזו לא אתמודד על התפקיד החשוב. אני מודה לכל מי מאותם רבים שפנו אליי ושומרת לעצמי את הזכות לשוב וליטול על עצמי שליחות לאומית מסוג זה בעתיד".

"לצד זאת", הוסיפה עורכת הדין, "אני ערה לשמועות לגבי התערבותו לכאורה של יאיר נתניהו, ולראשונה חווה בעצמי את ההתעסקות הזו. אני לא מכירה את יאיר נתניהו, מעולם לא פגשתיו, ורוצה לומר לכם בוודאות שלא היה ולא נברא, סתם מדביקים לו התערבות וחצי שמועה. אני חושבת שנעשה כאן תהליך נכון, לגמרי מכבדת את החלטת ראש הממשלה ששקל בכובד ראש ובאחריות הנדרשת את המינוי, סבורה שהבחירה במתניהו אנגלמן היא בחירה מצוינת באיש מאוד ראוי, וחוזרת בחדווה לענייני משרד עריכת הדין שלי".
 
רוזנבוים. צילום: אלעד מלכא
רוזנבוים. צילום: אלעד מלכא


אמש נודע כי ברגע האחרון הסירה הקואליציה את תמיכתה בקידום רוזנבוים לתפקיד מבקרת המדינה, והחליטה לקדם את מועמדותו של רו"ח מתניהו אנגלמן. הסיבה לכך לפי גורמים בליכוד נבעה מכך שהאופוזיציה הציגה מועמד מצדם, מה שהצריך איחוד שורות כדי שמועמד הקואליציה ייבחר. עם זאת, לטענת הפעיל והעיתונאי אלדד יניב, הסיבה למעשה נובעת מכך שאמש חשף בטוויטר כי רוזנבוים היא חברתו.