אמש נודע כי ברגע האחרון הסירה הקואליציה את תמיכתה בקידום עורכת הדין מיכל רוזנבוים לתפקיד מבקרת המדינה, והחליטה לקדם את מועמדותו של רו"ח מתניהו אנגלמן. הסיבה לכך לפי גורמים בליכוד נבעה מכך שהאופוזיציה הציגה מועמד מצדם, מה שהצריך איחוד שורות כדי שמועמד הקואליציה ייבחר. עם זאת, לטענת הפעיל והעיתונאי אלדד יניב, הסיבה למעשה נובעת מכך שאמש חשף בטוויטר כי רוזנבוים היא חברתו. 

"המדינה נשלטת על ידי משטר בלפור", אמר יניב בראיון ל"כאן ב'". "תהליך של מבקר מדינה שפעם שפעם התייחסו אליו בחרדת קודש. מפשפשים בעברו של אדם". 

את העובדה כי יניב מיודד עם רוזנבוים חשף העיתונאי אמש בשיחה עם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בטוויטר. יניב כתב אז: "בפיד שלי יש לי רוב, ואני קובע עם מי אני מנהל שיחה. דווקא אני רואה שהחברים שלי לא נפגעים. הנה, מיכל רוזנבוים שהיא חברה היא מועמדת של בלפור למבקרת המדינה". 


היום הוא הוסיף בראיון ל"כאן ב'" כי "כל מי שמיודד עם כל מי שנתפס לפיהם כמתנגד משטר זה יגרום לפגיעה בזכויותיהם. ראש הממשלה פגש את מיכל רוזנבוים בשבוע שעבר לשעה של שיחה ומצא אותה כמועמדת הכי מתאימה, ועד רגע ההצבעה לא מצא פגם במועמדים.

אתה מבין איך ייבחר הרמטכ"ל, כל מועמד שדיבר איתי לא יוכל להיות רמטכ"ל, אני לא מוכן לציית לנרטיב הזה. אנחנו חיים בתקופת היסטורית שבה המשטר בישראל הפך למשטר בלפור, כל בן אדם שמגלים בטוויטר בגוגל שהוא נתפס כמתנגד משטר הוא נחשב לפסול ומי יודע כשתעבור החקיקה בקיץ לאן נגיע?", הוסיף יניב. 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי יניב: "אלדד יניב שוב מקשקש עצמו לדעת. ההחלטה של ראש הממשלה לתמוך במועמדותו של רו״ח מתניהו אנגלמן לא נבעה משום ציוץ, אלא מרצונו של ראש הממשלה לאחד את הקואליציה סביב מועמד אחד ולהימנע ממאבק פנימי בין שני מועמדים".

עורכת הדין מיכל רוזנבוים התייחסה לנושא ואמרה: "אני לא חברה ולא ידידה של אלדד יניב ואין לי כוונה להיות כזו.  היכרותי המקצועית איתו הסתכמה בטיפול משותף בשני תיקי לקוחות לפני 10 שנים, סמוך לסיום תפקידי במשרד הפנים. מעבר לכך לא היה לי קשר איתו וכאמור הוא אינו נמנה על חבריי ובוודאי לא סגנוני. כל מה שהאיש עושה מאתמול הוא ניסיון נואש להשיג כותרות לעצמו ולפגוע בראש הממשלה על גבי. זו קונספירציה זולה שאינה ראויה להתייחסות מעבר למה שנאמר".
 
עו"ד רוזנבוים, שמועמדותה כאמור הוסרה, היא בעלת תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במשפט מסחרי מאוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם אוניברסיטת ברקלי בארה"ב, ותואר שני בהתמחות בנדל"ן ממכללת נתניה. היא כיהנה בעבר בתפקידים בכירים במגזר הציבורי, בין השאר כמנהלת מחלקת פירוקים ברשם העמותות, ועבדה גם בשוק הפרטי, כשותפה בכירה במשרד עורכי הדין העוסק בתחומי המשפט הציבורי והמסחרי. רוזנבוים משמשת כיועצת המשפטית לאיגוד התאגידים העירוניים, המאגד עשרות חברות כלכליות ועמותות עירוניות.