הבחירות לכנסת ה־22 – אם אכן יהיו כאלה - ייערכו ב־17 בספטמבר 2019, כך קבעה שלשום הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת. אולם אמש הגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הסתייגות לכך, ודרש כי הבחירות יתקיימו בכ"ו באב או בג' באלול (ב־27 באוגוסט או ב־3 בספטמבר). "מה שקובע אצלנו זה התאריכים העבריים, ואנחנו מעוניינים בתאריך כ"ו באב או בג' באלול, שלא יפריע לנו ללימודי הישיבות ובתי הספר", הסביר מקלב.



יו"ר הוועדה המכינה את חוק פיזור הכנסת, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), אמר כי לקראת ההצבעה הסופית על אישור החוק ייבחר אחד מהתאריכים הבאים: 27 באוגוסט, או 3, 10, 17 או 29 בספטמבר. 
 
היום אמורה מליאת הכנסת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על החוק לפיזור הכנסת ה־21. הדיון יתחיל ב־12:00 בצהריים ואמור להסתיים בחצות, המועד שבו יפקע המנדט שהעניק הנשיא ריבלין לנתניהו להרכיב ממשלה. זוהר הבטיח ליו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, להאריך את הדיון גם אל מעבר לחצות, אם יהיה בכך צורך. 

ח"כ מיקי זוהר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

אתמול דיווחה נציגה של אגף התקציבים באוצר, ביאן ותד, כי עלות פיזור הכנסת ובחירות חדשות תהיה לכל הפחות 475 מיליון שקל, אשר להם אין מקור תקציבי. בדיון בכנסת אמרה ותד כי האוצר מצוי כיום בחריגה תקציבית, ולכן "על הממשלה להצביע על מקור תקציבי, וזה יהיה רק מצמצום פעילות הממשלה".
 
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, אמרה אתמול בדיון בוועדה המיוחדת לקידום החוק לפיזור הכנסת כי בשל הקדמת הבחירות יהיה קושי משמעותי לגייס 1,000 עובדים שאמורים לאייש את התפקידים השונים בבחירות. היא הבהירה שוועדת הבחירות לכנסת ה־21 עדיין מתפקדת ולא השלימה חלק ממשימותיה, בהן תשלום לספקים והטמעת הלקחים שהופקו לקראת מערכת הבחירות הבאה, והוסיפה כי מחסני הוועדה ריקים.
 
"במערכת הבחירות ישנם 1,000 עובדים ב־19 ועדות אזוריות ובוועדת הבחירות המרכזית", אמרה. "אנחנו מגייסים את העובדים האלה משירות המדינה, ולאחר מערכת הבחירות, כעבור שלושה חודשים, הם חוזרים לעבודתם השגרתית. יהיה קושי לשחרר אותם פעם נוספת ממקום עבודתם. מערכת הבחירות תתקיים במהלך כל חופשת הקיץ. יהיה קשה מאוד לגייס עובדים בתקופה הזאת. אנשים יוצאים לחופשות, אמהות נשארות עם ילדיהן. צריך לתת את הדעת לעניין השכר ולהגדלת התקציב במישורים השונים".