חודש הגאווה ייפתח בשבוע הבא ויצוין בעשרות אירועים שונים ברחבי הארץ - מחתונה במתחם שרונה בתל אביב, דרך מצעדים ססגוניים רבים ועוד. בהוט 8 יציינו את שבוע הגאווה עם שתי בכורות, “גרג לוגאניס: שוב על המקפצה", “לצאת מהארון", ויוסיפו סדרות וסרטים שכבר שודרו בעבר, “יונתן אגסי הציל את חיי", “מר גיי סוריה" ועוד כהנה גאווה.



באופן אישי, שבוע הגאווה לגבי הולך להיות חתיכת כאב ראש. חצי תל אביב שוב תיסגר. הפקקים יסתמו את הכבישים. וזו לא רק הטרדה ברחובות. יש עניין נוסף שמפריע והוא שכבר לא מעט זמן אני מרגיש שיש לי יותר מדי גאווה בחיים.



חס וחלילה אין לי טענה כלפי להט"בים או כל קבוצה הבוחרת לחיות את חייה על פי רצונותיה ודרכה שלה, בתנאי כמובן שחבריה אינם פועלים תחת לחץ בלתי חוקי כלשהו. וידוע לי גם היטב מניסיון העבר שאני מניח את ראשי תחת המאכלת ודף הפייסבוק שלי יוצף בימים הקרובים בברכות מסוג “הומופוב", אבל, מה לעשות, כל עניין הגאווה - לטעמי - איבד פרופורציות. איכשהו נראה לי שבדרך להשיג את הצדק הטבעי הפך הרצון לשיטפון.





יש עוד כמה צרות ראויות ומכובדות בארץ הקודש לפני שפושטים בגדים ומתחילים לרקד ברחובות מצובעים ושתויים. לא היה נגרע דבר מקברניטי הוט 8 אם היו שולחים צלם, נאמר, לבתיהם של חולי סרטן מתפתלים מכאבים בעקבות רפורמת הקנאביס הרפואי המחרידה המרחיקה אותם מהתרופה היחידה המביאה להם הרגעה כלשהי. תהלוכה ברחובות תל אביב של חולי סרטן מעוותי גוף מכאב הייתה יכולה להיות צבעונית ומרתקת פי כמה מנפתוליו של יונתן אגסי למשל. לטובת תהלוכה כזו בשמחה הייתי נתקע בפקקים ברחובות תל אביב במשך שעות.



ואולי גם, במקום למשל לעקוב אחר קשייו של הלהט"ב בסוריה, אפשר להזמין סרט דוקו על אי־קליטת יוצאי אתיופיה השערורייתית בארץ, ואולי אף להכריז על חודש אי־הקליטה - למה לא? בוודאי לא לוותר על חודש הגאווה, אבל להוסיף, לצדו, את חודש הקנאביס לחולי סרטן, וחודש אי־קליטת האתיופים, וגם חודש שילוב ילדים עם מוגבלויות בחברה הלוקה עד מאוד שלנו בשילוב ילדים עם מוגבלויות. לפני שמטפסים פעם נוספת על המקפצה עם גרג לוגאניס, האפשרויות לעשיית הטוב בחצר הפרטית שלנו אינסופיות. לא רק גאווה, כבר אמרנו?



ובכלל קצת עייפתי מחגיגות. היה עצמאות, ואירוויזיון, ולילה לבן, ואחר כך מירון, ומרוץ נשים חרישי (מה זה?) ואוטוטו שוב מרתון תל אביב. משאיות הזבל עוד לא מספיקות לפנות את הנצנצים והסרטים הצבעוניים, והנה שוב רון חולדאי מזניק את המרוץ, התהלוכה, המצעד הבא. אולי קצת די עם המסיבה הזו?