המוזיקאי והזמר אביב גפן ידוע בסכסוכים וקרבות רשת שניהל עם מוזיקאים ופוליטיקאים, ביניהם שרת התרבות מירי רגב, הראל סקעת וכמובן הזמר אייל גולן, שהמלחמות איתו הולידו את תוכנית הריאליטי "אביב או אייל". כעת, מכוון גפן את תותח ה"טוויטר" שלו, למי שרבים היו מחשיבים כחבר במחנה הפוליטי שלו - אפרים שמיר.



שמיר, שידוע בהתבטאויותיו השנויות במחלוקת, פרסם אמש בעקבות הידיעה על מותה של נחמה ריבלין, פוסט שעורר סערה גדולה ברשת: "למה לא שרה", כאשר מדבריו עולה, מן הסתם, התייחסות לרעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו. גפן, שסלד מהאמירה הקיצונית הגיב לדברים בציוץ משלו וכתב: "אפרים שמיר, הדבורה הפחות מוצלחת בכוורת", כשהוא מתייחס כמובן לחברותו של שמיר בלהקת "כוורת".





הגולשים תמכו בדברים של גפן, "כל הכבוד אביב! מעולה. אגב, אתה חסר ב'דה וויס'", כתב אחד מהם, "נראה לי מצאת משפט מנצח במשחק שלך", הוסיף גולש אחר, אדם נוסף סיכם את הדברים במילים: "אביב אתה אלוף - זה הציוץ האהוב עליי השבוע".



כזכור, גפן לא היה היחיד שהגיב לדברים של שמיר. השרה גילה גמליאל כתבה כי "אפרים שמיר שובר שיאים של שפל. מנסה לפלס את דרכו לתודעה הציבורית תוך ניצול זכרה של נחמה ז״ל והפצת דברי שנאה והסתה נגד הגברת נתניהו. אמן אגדי לשעבר שהפך לגזען מסית בהווה. מביך ומביש".





השר ישראל כץ אמר כי "אפרים שמיר הגיע לשפל המדרגה. במקום להביע תנחומים על מותה המצער של רעיית הנשיא נחמה ריבלין ז״ל, הוא שואל מדוע לא שרה נתניהו. מתוך שנאה ועויינות פוליטית הוא איבד כל צלם אנוש. מבזה את כבודה של הנפטרת ונוהג בגסות בוטה כלפי אשת רה״מ. צריך להוקיע ולהדיר אותו מכל מקום".



סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, פרסמה אף היא תגובה בה נכתב כי "מזעזע בעיני שברגע של אבל לאומי על פטירתה של רעיית הנשיא ריבלין, בוחר אפרים שמיר להפיץ שנאה והסתה כלפי רעיית ראש הממשלה במילים חמורות שטופות שנאה. כל שוחרי האחדות והשלום צריכים להוקיע אמירות מן הסוג הזה, שהם הסתה ושנאת חינם".



השר אקוניס אמר כי "דבריו של אפרים שמיר מעוררים סלידה וחלחלה. שר המדע אופיר אקוניס: "לא אחזור על דברי הבלע של אפרים שמיר, משום שהם מעוררים סלידה וחלחלה עמוקה. השיח הציבורי בישראל הולך מדחי אל דחי ואנחנו חייבים לעצור את ההדרדרות הזאת מיד. מכל חלקי הקשת הפוליטית, בעיקר בקצוותיה".