הפקת תוכנית הריאליטי של "קשת" "אביב או אייל", שקודמה במשך חודשים על ידי יחסי ציבור מסיביים אך לא הביאה נתוני רייטינג גבוהים, הוקפאה. תוכנית המציאות המוזיקלית שהושקה בחודש יולי לא הביאה לזכיינית את ההצלחה לה ציפו, וכעת, נודע כי עונה שנייה לא תגיע למסך בזמן הקרוב.



כזכור, התוכנית הושקה במהלך חודש משחקי המונדיאל דבר שהשפיע על נתוני הרייטינג. פרק הבכורה של התוכנית השיג 13.7 אחוזים בלבד, ובמשך העונה מספרים נמוכים יותר. "אביב או אייל" אומנם לא שודרו מול משחקים ב"כאן 11", אך הצופים בבית צברו מכסת השעות מול המסך, וגם בערבים בהם המונדיאל יצא לפגרה נתוני הרייטינג לא הרקיעו שחקים. התוכנית של אסי עזר, "היום בעוד שנה" גם היא לא הצליחה להמריא בעיקר בגלל מועד ההשקה הבעייתי.



צמד הזמרים אייל גולן ואביב גפן מעולם לא הציגו יחסי אהבה או חיבה גדולה במיוחד, והמתחים ביניהם היוו כר פורה לדרמה בתוכנית. בעבר כבר הספיקו השניים לכנות זה את זה בכינויים לא מחמיאים, וכך לפני כשנה וחצי גפן התייחס להרשעתו בעלמת מס ולעונש עבודות השירות שקיבל בעקבותיה: "הייתי שמח שאייל גולן יבוא לצילומים של 'דה וויס', חבל שזה נפל לו באותה התקופה של עבודות השירות. אייל הוא בדיוק מאלה שמנסים לשפוך בנזין על השד העדתי כי זה משרת אותם". בעקבות כך כתב לו גולן: "סידרתי לך הנחה במלון באילת, ואפילו לא אמרת תודה, הסלון שלי יותר גדול מהמקומות בהם אתה מופיע", "עוכר ישראל".



אביב או אייל. צילום מסך
אביב או אייל. צילום מסך



כשעלתה תוכנית הריאליטי המשותפת של השניים, היה נדמה כי הם הצליחו להשלים, או לפחות להגיע לעמק השווה ולנהל דיונים עניינים בנושאי מוזיקה, עדות ופוליטיקה. אך נראה כי היריבות בין השניים עוד חיה ובועטת. בראיון שהעניק בחודש אוגוסט לשדרן ירון אילן ברדיו ירושלים, אמר אייל גולן: "לעולם לא אופיע עם אביב גפן. אולי רק בגמר התכנית נופיע יחד, כי אני מחויב לתכנית. אבל בשום מקום אחר לא אהיה איתו על אותה במה. אתה בא עם כוונות טובות, לעשות תכנית שאולי באיזה מקום דברים כן יסתדרו. בן אדם שאתה לא מבין אותו והוא לא מבין אותך - חשבתי שאולי כן נמצא דרך להבין. אבל אתה נתקל בקיר. הוא חושב שהמוזיקה שלו היא הכי טובה שיש ושמה שהוא אומר זה הכי טוב שיש. הוא טועה וגם אי אפשר לתקן את הבנאדם. הוא תקוע".



בין אם מדובר בנתוני הרייטינג החלשים יחסית של התוכנית, ובין אם בסכסוך האישי שלא נפתר במהלך העונה הראשונה, הפקת "אביב או אייל" נכנסה, כאמור, להקפאה.