פובליציסט "הארץ" בני ציפר התנצל הבוקר (שלישי) ב-103FM על דבריו כי מחנה הימין ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "ערימת זבל". בראיון לתוכניתה של אילה חסון, אמר המקורב לראש הממשלה כי לא התכוון לפגוע בתומכי הימין בדבריו אך טען כי בלי נתניהו "לימין אין תקומה" והליכוד היא "מפלגה כשאר המפלגות".

"הרשי לי להתנצל, לא התכוונתי לפגוע בימנים. הכוונה שלי הייתה להשיב למפלגות הלוויין של הליכוד שמאשימות את נתניהו. רציתי להזכיר שבלעדיו אין לימין תקומה", אמר ציפר בפתח הראיון.

רק נתניהו יכול להביא שלטון לימין?

"זה הפקטור. אנשים מצביעים לנתניהו כי הוא אישיות שרוצים. לכן אי אפשר לבעוט בו כשקצת לא נוח".
 


איך אדם כזה מעורר כל כך הרבה אהדה והערצה מצד אחד ושנאה חריפה מאוד מהצד השני?
"זה נובע מקנאה. אלו ששונאים אותו מקנאים בו ומתוסכלים מהעובדה שכל עוד הוא בשטח הם לא יוכלו להתחרות בו. הקנאה הזו נכנסת כעת גם לשורות הימין וזה גרוע מאוד".
 
יש קריאות לבצע פריימריז חדש בליכוד.
"לא שמעתי על דבר כזה. אני גם לא חושב שצריך פריימריז. מי שבליכוד מבין מצוין שבלי נתניהו הליכוד היא עוד מפלגה כשאר המפלגות. שהוא זה שראוי להנהיג. הליכוד, בניגוד למפלגות השמאל, תמיד החזיקה מנהיג בראש".

אתה נהנה לגונן על משפחת נתניהו?
"אני לא מגונן. אני אומר את האמת שלי והרבה פעמים תוקפים אותי על כך".

כזכור, הפובליציסט עורר אתמול סערה, כשטען שהימין בלי נתניהו הוא כמו ערימת זבל. בשיחה עם עידן קוולר בערוץ הכנסת, נשאל ציפר על הביקורת על נתניהו מימין. העיתונאי ענה כי "אני בכלל רואה את המציאות כך – קודם כל המפלגות.. אני לא מעריץ מפלגות, ולכן כשדיברו ממש קודם: כחול לבן לקחו והרסו את מפלגת העבודה. מה זה המפלגות? המפלגות זה סתם. מה שחשוב זה בני האדם, לא המפלגות. מה אכפת לי מהמפלגות. עדיין, הימין בלי נתניהו, זה, אני אומר את זה בצורה בוטה – זה כמו ערימת זבל. זה כמו כל המפלגות".