נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס הערב (ראשון) בחשבון הטוויטר הרשמי שלו למהלך של ממשלת ישראל להקמת יישוב על שמו ברמת הגולן. במהלך מערכת הבחירות הקודמת, הכיר הנשיא האמריקאי בצעד היסטורי בריבונות הישראלית ברמה, ועקב כך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יוקם יישוב על שמו במועצה האזורית גולן, בשם "רמת טראמפ".



"תודה רבה לראש הממשלה נתניהו ולמדינת ישראל על הכבוד הגדול הזה", צייץ טראמפ בטוויטר, וצירף קישור לציוץ שפרסם מוקדם יותר שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, בו התייחס לישיבת הממשלה שהתקיימה היום בגולן בעקבות הנחת אבן הפינה ליישוב. 



"יום נהדר בגולן", כתב פרידמן. "היה לי ולראש הממשלה נתניהו את הכבוד לחנוך את היישוב 'רמת טראמפ', הפעם הראשונה שישראל מקימה יישוב על שם נשיא אמריקאי מאז הארי טרומן".




מוקדם יותר היום, הגיעו חברי הממשלה לישיבה מיוחדת ליד קלע ברמת הגולן, במקום בו אמור לקום היישוב החדש, אליה הצטרפו גם השגריר האמריקאי פרידמן ורעייתו. "אנחנו ביום היסטורי", פתח נתניהו את דבריו, "אנחנו הולכים לעשות שני דברים - דבר ראשון אנחנו עומדים להקים יישוב חדש ברמת הגולן, דבר שלא נעשה שנים רבות, אקט של התיישבות וציונות ראשון במעלה, והדבר השני הוא לכבד את ידידנו ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל, הנשיא דונלד טראמפ, שהכיר לאחרונה בריבונות של ישראל ברמת הגולן". 

"טראמפ הוא המנהיג הבינלאומי הראשון שעשה זאת, הוא פשוט קרע את המסיכה מעל כל מסך הצביעות הזה שלא מכיר במובן מאליו", המשיך נתניהו, "מנחם בגין אמר כשהעביר את חוק רמת הגולן כי לפעמים גם את המובן מאליו צריך להגיד, והנשיא טראמפ עשה את זה גם במקרה הזה, גם במקרה של העברת השגרירות לירושלים, גם ביציאה מהסכם הגרעין עם איראן, הוא עושה את זה גם כרגע בהתנגדות לתוקפנות האיראנית במפרץ עומאן, במפרץ הפרסי ובאזור כולו. אנחנו גאים שיש לנו את ההזדמנות להקים את היישוב, גם לתת כבוד לידיד גדול, ואני מאוד מודה לכולכם שבאתם הנה, אנחנו נמשיך לבנות ולפתח את רמת הגולן עבור כל תושבינו, היהודים והלא יהודים כאחד ולמען עתיד המדינה כולה".



אחרי נתניהו דיבר השגריר פרידמן, שהביע את חשיבות הקשר בין ישראל לארצות הברית, ואמר כי "זה כבוד גדול להיות פה", לאחר מכן הודה השגריר לנתניהו על מה שכינה כ"מחווה יוצאת דופן" לנשיא, והוסיף כי "זה מגיע לו, אבל אנחנו מעריכים זאת. אנחנו נמשיך לעבוד איתך ועם הממשלה כדי לחזק את הברית הבלתי נתנת לפירוק ביננו לבין ישראל, וכמובן שמערכת היחסים דינאמית וחיונית לשני הצדדים ואנחנו מאמינים שהיא תמשיך לגדול ולפרוח לעד".