בית המשפט המחוזי בירושלים בנשיאות השופט אהרן פרקש הורה למועמד הליכוד עמית הלוי להגיש רשימה של 50 קלפיות שברצונו לבדוק ולעיין בתוצאותיהן כדי לוודא שלא נפלה טעות בספירתן. על פי החלטת בית המשפט, גם הלוי הנמצא במקום ה-36 ברשימת הליכוד וגם יהדות התורה יוכלו לבקש לעיין ב-50 קלפיות קונקרטיות, דבר שיהווה מיצוי של כל בקשותיהם וטענותיהם בנושא העיון.



זו מכה לא קלה עבור המשנה לנשיאת העליון ויו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר שהערים קשיים רבים על בקשות העיון של עמית הלוי, ואף המליץ לבית המשפט לסרב לבקשתו ולדחות את ערעורו. בגין התנהלות זו נמתחה על מלצר ביקורת נוקבת גם על ידי העיתונאי קלמן ליבסקינד באתר זה.



כזכור, הלוי ערער באמצעות עו"ד שמחה רוטמן נגד ועדת הבחירות וטען כי בניגוד לתוצאות הרשמיות המעניקות לליכוד 35 מנדטים בלבד, לליכוד מגיע מנדט נוסף על חשבון יהדות התורה בעקבות גילוי טעויות בספירת הקולות במספר קלפיות. לטענת הלוי, בוועדת הבחירות אישרו את טענותיו העובדתיות, וכעת הנושא מונח לפתחו של נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים שיצטרך לפסוק בשאלה זו בהקדם.



ההחלטה לאפשר לצדדים לעיין ב-50 קלפיות נוספות, תגדיל בצורה ניכרת את הסיכויים של הליכוד לזכות במנדט הנכסף שיעניק לליכוד כמיליון וחצי שקלים לתקציב הבחירות שלה. לא נותר אלא לקוות שההחלטה בעניין תתקבל לפני הבחירות לכנסת ה-22.