עד גיל מבוגר יחסית, גם השכנים ברמת השרון לא ידעו מיהו ומה תפקידו בחיים. שבתי שביט שימש כראש המוסד כשעדיין הזהות הייתה חסויה וההתנהלות הייתה הרחק מאור הזרקורים. אבל רגע לפני שהוא מחליף קידומת וחוגג 80, האיש ששמר את פיו סגור ואת סודותיו עמו, הפך לאושיית טוויטר פעילה וקולנית.
שביט, מבכירי המערכת הביטחונית בישראל, עושה היום את כל המאמצים כדי לסלק את ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשרדו, כשבסוף הדרך נמצא מבחינתו פתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני. שביט בוטה, ישיר, לא עושה חשבון. 
 
“בכל חיי המקצועיים הייתי בצד הנלחם”, הוא מסביר בראיון ל"מעריב־סופהשבוע" שיפורסם מחר, “למרות שהמוסד היה מעורב בשני הסכמי השלום שיש לנו עם מצרים וירדן, מה שאומר שהוא לא הופקד רק על נושאי הסכסוך, אלא גם ניסה לזהות מגמות הפוכות. אז יש לנו שלום עם המדינה מספר 1 בעולם הערבי, מצרים, ועם המדינה שיש לנו את הגבול הכי ארוך איתה – ירדן. שלום שמחזיק מעמד, וגם בתקופה הקצרה ששלט במצרים נשיא מהאחים המוסלמים, הוא לא הפר אותו ונשאר נאמן לו. היום כבר מותר לספר שבראשית שנות ה־90 נפגשתי עם מנהיגים ערבים במזרח התיכון וביקרתי בחלק מהמדינות. תמיד ידענו לנצל מצבים פוליטיים שהיו בהם מפגשי אינטרסים בינינו לבין אותה מדינה ערבית, אבל לא דין מערכת קשרים חשאית כדין הסכם שלום חתום, יחסים דיפלומטיים והסכמי מסחר. אז מה שאפשר לעשות עם ירדן ומצרים, אי אפשר לעשות עם הפלסטינים?”.
 

לטענתו, רבים מ־100 אלף המתנחלים מחוץ לגושים יסכימו להתפנות בתנאים מתאימים, אך הוא מסייג: “אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו האל. אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית”. 
 
היום לבצלאל סמוטריץ’ יש כוח פוליטי.
“אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה”. 
 
“המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ’”, הוא מוסיף, “אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא”. 
 
הכתבה המלאה - היום ב"מעריב־סופהשבוע"