לא לשווא פילים נכנסו לרשימת בעלי החיים החכמים ביותר, שכן יש להם חוש צדק ומוסר מפותחים והם גם ידועים כ"חיות חברתיות" - כשמשמעות היא שהם מקיימים אינטראקציה גבוהה לא רק עם בני מינם, אלא עם בעלי חיים ממינים אחרים.  בשל כך, הענקים העדינים האלו לא יהססו לעזור לחבר במצוקה, אפילו כשמדובר במין אחר של בעל חיים, ובמהלך השנים  נאספו עדויות רבות להתנהגות המדהימה הזו. 

לפני מספר שבועות למשל, פיל תועד מציל קבוצת אנטילופות מנמר רעב שתכנן להפוך כמה מהן לארוחת צהריים. את הסרטון, צילמה התיירת ג'ודי להמברג, במהלך סיור מודרך בפארק הלאומי קרוגר, דרום אפריקה ב-7 ביוני. היא סיפרה לחדשות caters שהיא וחבריה לקבוצה נסעו להם ברחבי הפארק עם המדריך, כשהבחינו באנטילופות ליד מאגר מים והחליטו לעצור ולהסתכל.

אך בעודן שותות בשלווה, האנטילופות לא הבחינו בנמר שהתחבא בין השיחים, ארב להן ותכנן לתקוף. למרבה המזלף הנמר היה כל כך עסוק בהזלת ריר על האנטילופות עד שהוא לא שם לב שגם הוא בסכנה ושיש פיל עצבני שאורב לו. כשהפיל לבסוף הגיח מאחוריו, הנמר היה בהלם מוחלט וברח מהמקום. הסרטון מסתיים בכך שהנמר שבור האגו נמלט עם זנב בין הרגליים וראש מושפל, בעוד הפיל צובר תאוצה ודולק בעקבותיו.