מפלגת ישראל ביתנו הגישה היום (חמישי) עתירה נגד מפלגתו של רון קובי אצל רשם המפלגות, בדרישה למנוע את רישומה. בחשבון הטוויטר שלו כתב קובי: "ליברמן ואנשיו חוששים מרון קובי ומפלגת הימין החילוני שלוקחת להם מנדטים. אז הם רצים לעתור נגד המפלגה אצל רשם המפלגות. קטנוני? לא! פחדני? כן, ומאוד".



רון קובי נגד ישראל ביתנו. צילום: מפלגת הימין החילוני

בעתירה נכתב: "הימין החילוני איננה מפלגה כמשמעותה בחוק המפלגות, תשנ"ב-1992... יש יסוד לדעה שהמפלגה המבקשת לקום תחת השם 'הימין החילוני' אינה אלא מפלגת קש, אשר הוקמה לבקשת גורם מעוניין בכדי לגרוע קולות ממפלגת ישראל ביתנו. ראש המפלגה, מר רון קובי, כבר הודיע על כוונת המפלגה להתמודד בבחירות, אולם כל האינדיקציות מצביעות על כך כי המניע להקמת המפלגה אינו קידום המטרות המפורטות בבקשה, ואין למפלגה שאיפה אמיתית לזכות במנדטים ולייצג בכנסת". 


עוד צוין בעתירה כי ישראל ביתנו מיתגה עצמה כמפלגה המייצגת את הציבור הימני חילוני ושלטי חוצות עם הסיסמה הוצבו ברחבי הארץ. לטענתם, מפלגת הימין החילוני בראשות רון קובי צפויה לפרסם שלטי חוצות וחומרי תעמולה שעליהם מודבקות המילים 'הימין החילוני'. פרסום כזה, לטענת מפלגתו של ליברמן, עלול להטעות בוחרים לא מעטים ולהביא נזק של ממש לישראל ביתנו.
 
מרון קובי נמסר בתגובה: "ליברמן אשר מודע היטב לכוחה של מפלגת הימין החילוני שרון קובי עומד בראשה החליט לנסות ולטרפד את הקמת המפלגה מתוך פאניקה ופחד. כמו שאמרנו: ליברמן 'נמר מקרטון' שכל כולו מתואם עם אריה דרעי, כולל הקטע האנטי חרדי שלו. אנחנו נגיע ל-4 עד 6 מנדטים ונחליף את דרעי במשרד הפנים. הציבור מאס בכפיה החרדית שבאה מהכנסת".

זוהי לא הפעם הראשונה שבה נרשם עימות בין הצדדים. לפני כשלושה שבועות, לאחר שקובי נכשל בניסיון האחרון להעביר את התקציב במועצת העירייה, תקף אותו ח"כ עודד פורר, שכתב: "חודשים, זה הזמן שלקח לרון קובי להעביר את השליטה בעיר טבריה לחרדים. האיש חייב לתת הסבר לתושבי העיר על מעשיו, בראש ובראשונה על כשלונו להקים קואליציה ולהעביר תקציב, כיצד בתקופה כל כך קצרה דרדר את מערכת החינוך בעיר, הביא להזנחה פושעת וללכלוך ברחובות וגרם לשיתוק מוחלט של העירייה, בהתנהלות מתנשאת ופוגענית כלפי חברי מועצת העיר".

את דבריו חתם באומרו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ורון קובי יודעים שאין לו שום סיכוי להיבחר לכנסת. השאלה המשמעותית ביותר היא האם ראש הממשלה הבטיח לו, בתמורה להתמודדותו, תפקיד לאחר הבחירות? או שאולי הבטיח לו שיפעיל לחץ על שר הפנים, אריה דרעי, כדי שזה יימנע מלהפעיל את סמכותו וימנע את פיטוריו של קובי מתפקיד ראש העיר?".
שלושה ימים לפני כן הגיש ראש עיריית טבריה לרשם המפלגות בקשה לרישום מפלגה חדשה - "הימין החילוני - בראשות רון קובי", לקראת ריצה אפשרית לכנסת בבחירות הקרובות. בין מטרותיה של המפלגה, ציין קובי בטופס הבקשה לרישום המפלגה, יהיו נושאים כלכליים כגון הקמת אוניברסיטה בגליל, דיור ציבורי, השקעה בחינוך וצמצום אפליית הפריפריה בשירותים חברתיים, אך גם נושאים הקשורים למאבק בכפייה הדתית בדגש על תחבורה ציבורית בשבת, ביטול חוק המרכולים וגיוס חרדים. עוד הצהיר קובי בטופס הרישום כי המפלגה תשאף לקבל לידה את משרדי הפנים ופיתוח הגליל והנגב למען הגשמת מטרות אלה.