מהפייסבוק לכנסת? ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיש היום (ראשון) לרשם המפלגות בקשה לרישום מפלגה חדשה - "הימין החילוני - בראשות רון קובי", לקראת ריצה אפשרית לכנסת בבחירות הקרובות. בין מטרותיה של המפלגה, ציין קובי בטופס הבקשה לרישום המפלגה, יהיו נושאים כלכליים כגון הקמת אוניברסיטה בגליל, דיור ציבורי, השקעה בחינוך וצמצום אפליית הפריפריה בשירותים חברתיים, אך גם נושאים הקשורים למאבק בכפייה הדתית בדגש על תחבורה ציבורית בשבת, ביטול חוק המרכולים וגיוס חרדים. עוד הצהיר קובי בטופס הרישום כי המפלגה תשאף לקבל לידה את משרדי הפנים ופיתוח הגליל והנגב למען הגשמת מטרות אלה.



במסמך ההקמה שהוגש לרשם המפלגות נאמר כי מטרות המפלגה הן "קידום הפריפריה הצפונית והדרומית במדינת ישראל, קידום התחבורה הציבורית בשבת, קידום חקיקה בנושא גיוס חרדים לצה"ל ולשירות הלאומי במסגרת השיוויון בנטל". עוד תפעל המפלגה לביטול חוק המרכולים, להקמת אוניברסיטה בגליל באזור הכנרת, לצמצום אי השוויוון בתקצוב שירותים חברתיים וחיזוק הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

ייפגע מהמהלך? אביגדור ליברמן, צילום: אבשלום ששוני
ייפגע מהמהלך? אביגדור ליברמן, צילום: אבשלום ששוני

 
מפלגתו של רון קובי גם מחוייבת, על פי מסמך ההקמה, להילחם על זכות היסוד לקורת גג קבועה ויציבה לאזרחי ישראל, תווך מציאת פתרונות דיור מגוונים וראויים לאוכלוסיות השונות. מאבק על הזכות לדיור ציבורי, בניה ציבורית והשקעות ממשלה לשיפור הדיור הציבורי הקיים במסגרות של התחדשות עירונית ופרויקטים של פינוי ובינוי.

כזכור, קובי נבחר בנובמבר 2018 לראשות עירית טבריה ומאז הוא מוביל קו אנטי חרדי שגרר בעקבותיו איומים על חייו ואף הוצמדה לו אבטחה . לדבריו מפלגתו תהווה אלטרנטיבה למפלגת ישראל ביתנו ותייצג את הימין החילוני. עדיין לא ידוע אילו דמויות ציבוריות ופוליטיות יצטרפו לקובי במפלגה החדשה. מי שעלול להיפגע ממהלך שכזה הוא חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שהציב מאז הכישלון להקים ממשלה את נושא המאבק בכפייה הדתית כנושא העיקרי אותו הוא מגדיש בבחירות. לעומת זאת, המפלגות החרדיות יכולות להיות מרוצות מפיצול אפשרי של קולות בציבור החילוני, ופגיעה בליברמן. 



רישום מפלגתו של רון קובי by Anonymous YDLEjuJLTd on Scribd