צביקה יחזקאלי הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13. התייחס הבוקר (שישי) בשיחה עם ניסים משעל ב-103FM לאופן בו סוקרה מחאת יוצאי אתיופיה בתקשורת הערבית והפלסטינית. "הנושא סוקר בהרחבה, בטח ברשתות החברתיות בהן התפתח שיח בנושא", אמר, "ובכלל התקשורת הערבית הכללית סיקרה את זה, אפילו עשו לזה לוגו שמלווה את הסיקור המתמיד של ההפגנות 'ישראל בוערת' - 'ישראל הגזענית מתעמתת עכשיו עם הגזענות שלה'".

לדבריו, היה סיקור אינטנסיבי גם מהצד האיראני. "ראיתי סיקור שאומר הנה 'היישות שהולכת וגוועת, נופלת למלחמת אזרחים'", ציין, "הם מאוד מדגישים את העניין הזה שהנה הגזענות בישראל שתמיד טענו שהיא קיימת כלפי פלסטינים קיימת גם בתוכם. הנה ההוכחה. ולכן היה לזה סיקור מאוד נרחב".
כלומר זה נותן להם לגיטימציה לטרור שמופעל נגדנו.

"בוודאי. הם אומרים 'הנה, עכשיו ישראל מוכיחה את מה שאמרנו כשבתוכם - יש מלחמה שהם מנדים חלק מתוכם את יהוד אל פלאש (השם הקודם של אתיופי), והרי לכם שבאמת הציונות זה גזענות כמו שהעולם אוהב לומר לנו. הנה ההוכחה, ולכן אתם צריכים להבין יותר את הפלסטינים. זו המשוואה. הם לא עושים את זה אלא כדי לקחת את זה לכיוון שלהם. הפוסל במומו פוסל כי בכלל כל העניין של כהי העור במדינות הערביות וגם באסלאם הוא סיפור עצום משלו. אחד השמות לעבד בערבית - עבד  נחות שקונים אותו זה שחור, כהה עור".
 
סיפרת לי שנתקלת בזה השבוע כשהיית בעזה ופגשת שם עובדים מעזה.
"נכון. קודם כל פגשתי את זה גם בשטחים אבל השבוע קיבלתי את זה ממש חזק. הגעתי לעזה עם אלון בן דוד, עשינו כתבה בעוטף לציון חמש שנים למלחמה. הכניסו אותו במעבר כרם שלום. במעבר הזה יש את החלק שישראל פורקת את הסחורות ואז נכנסים המלגזנים הפלסטינים מעזה. ביקשתי שיכניסו אותי לחלק שלהם לדבר איתם כמה שאפשר בחופשיות. קשה להם להגיד באמת מה שהם חושבים על השלטון העזתי. כשהמצלמה ירדה למטה  על הרצפה הם דיברו יותר בחופשיות. אמר לי אחד מהם תראה, אנחנו יכולים לחיות בשלום ויהיה בסדר. הכפר שלי הוא ליד אשקלון אני אחזור לשם ויהיה בסדר, אתה בסדר. אמרתי לו אבל תמיד אתם רוצים לשלוח אותנו למקומות שההורים שלנו באו, לעיראק. הוא אומר לי 'אין לי בעיה איתך, יש לי בעיה עם האתיופים והרוסים. האתיופים הם אלה שבודקים אותי במחסומים ואני לא יכול לקבל את זה שעבד יבדוק אותי'".
כלומר הוא לא יכול שחייל אתיופי יהיה בעמדה ויבדוק אותו?
"כן. האסלאם מתחילתו ואפילו גם לפני האסלאם, כל שלטי ערב היו קונים עבדים שחורים באפריקה. הצבע השחור הוא צבע נחות בחברה האסלמית".
אז מה זה עושה לו כשעומד מולו חייל אתיופי?
"אוי... אתה יודע מה הוא אמר לי? 'אני לא יכול לסבול את הדבר הזה. זה מבחינתי ההשפלה הכי גדולה שאני מקבל – שאתם שמים חייל אתיופי'. תראה כמה הריבוד החברתי הזה של הצבעים טבוע, וככה גם היה באפריקה. גם היום בתוך אפריקה – הטבח הנורא בדארפור היה בין כאלה שהם כהי עור פחות וכהי עור יותר. המילה עבד זה שחור בערבית. אפילו המילה קרמבו זה הראש של האפריקנים, השחורים כי הקרמבו הוא כהה. האסלאם, ומדינות ערביות, עד לסוף המאה הקודמת התבקשו ע"י מדינות מערביות תפסיקו תפסיקו לסחור בעבדים. הצבע השחור הוא צבע שנתפס כנחות, והדבר שהכי משגע אותם זה דווקא אנחנו עם חיילים אתיופים בודקים אותם וזה ממש משגע אותם".