הסדרה שברירית: ח'דר חביב, בכיר בהנהגת הג'יהאד האסלאמי, התייחס היום (ראשון) למאמצי מצרים להביא להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, ואיים על ישראל כי אם לא תפסיק לגרור רגליה בביצוע ההבנות בין הצדדים, הפסקת האש בין הצדדים תקרוס. בנוסף לכך, הפלסטינים ברצועה דיווחו על הפרחות בלוני נפץ ותבערה, ואף על שיגור טיסן נפץ מאולתר לעבר עוטף רצועת עזה.



"העברנו למצרים מסר כי המצב הנוכחי בעזה הוא בלתי נסבל, והבהרנו כי המצב יחריף והאויב לא יקיים את ההבנות", אמר חביב והוסיף כי "על המצרים ללחוץ על האויב להסיר את המצור מעל רצועת עזה לחלוטין, כי הסבלנות שלנו פוקעת. המצב ברצועת עזה הוא בלתי נסבל, האויב הוא האחראי למצב הזה, בגלל שאינו עומד בהבנות".



בתוך כך, דיווח העיתון הערבי אל חיאת היוצא בלונדון על התקדמות במגעים להסדרה בין ישראל לחמאס בתיווך המשלחת המצרית, שנערכו בסוף השבוע. על פי הדיווח באל חיאת, במסגרת ההסקה יוקם בית חולים במימון בינלאומי בצפון הרצועה בתחילת אוקטובר, ויוקם קו חשמל במימון קטארי לרצועת עזה. עוד דיווח העיתון כי מצרים הודיעה לחמאס שהיא דרשה מישראל להתנצל על הירי בפעיל כוח הריסון, מחמוד אל-אדהם. ההתנצלות תפסה כותרות ברחבי העולם הערבי כ"תקדים", ובחמאס ראו בה הישג אדיר "להרתעה".

מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון כי משלחת של רופאים מעזה אף תגיע לבית החולים סורוקה בבאר שבע, בסוף חודש זה, כדי לבחון את הציוד הרפואי הדרוש לבית החולים בעזה. כמו כן, סוכם על הגדלת מספר רישיונות הסוחרים מ-5,000 ל-7,000 - כמות המשאיות היוצאות מהרצועה לישראל תעלה ל-100 ויוחזרו כל סירות הדייגים שהוחרמו על ידי ישראל.