איש חמאס נורה למוות בתקרית מול כוח צה"ל בשעות הבוקר (חמישי). האירוע התפתח סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה, מול קיבוץ ארז, ובמהלכו קבוצת פלסטינים התקרבה לגדר. בחמאס מיהרו להגיב, ואיימו: "התקרית לא תעבור בשלום".

בצה"ל ציינו כי מתחקור ראשוני עולה כי פעיל מכוח הריסון של חמאס הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינים שנעו בצמוד לה. עוד צוין כי בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה. 
בשלב מאוחר יותר, כוחות חמאס הגיעו לנקודה ומהצד השני הגיע כוח של צה"ל שפתח באש ופגע באחד. על פי צה"ל שני מחבלי החמאס הגיעו למקום כשהם חמושים. על פי הדיווחים השונים ברצועה, מדובר בtיש חמאס האחראי על מניעת ההסתננות מהרצועה לשטחי ישראל.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיאב" נכתב: "גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, יצא בהודעה בה נאמר, "הכיבוש ירה באחד הלוחמים שלנו תוך מילוי תפקידו. אנו עורכים בחינה והערכה של הפשע הזה, ומדגישים כי התקרית לא תעבור בשלום. האויב יישא בתוצאות של המעשה הנפשע הזה".
בתוך כך, אתמול דווח בעיתון הלבנוני "אל אחבאר", שציטט מקורות ביטחוניים, כי ישראל ניסתה להתנקש בחייו של בכיר ברצועת עזה, באמצעות הרעלתו. על פי הפרסום בעיתון המזוהה עם ארגון חזבאללה, ניסיון ההרעלה של בכיר בעזה, שלא ברור לאיזה ארגון השתייך, סוכל על ידי חמאס.