בעקבות העימות החריף עם מבקר המדינה: שלושה מחברי ועדת ההיתרים הודיעו היום (חמישי) על התפטרות מתפקידם, זאת בעקבות העימות החריף שנרשם בינם לבין מבקר המדינה הטרי, מתניהו אנגלמן. העימות בין הצדדים, שנחשף לראשונה בערוץ 13, הנוגע לכספים שראש הממשלה בנימין נתניהו מחוייב להחזיר לבן דודו, נתן מיליקובסקי, גרם להלך רוח הבעייתי שהוביל להתפטרות הבכירים מהוועדה.

כזכור, העימות החל כאשר אנגלמן תקף במילים חריפות את ועדת ההיתרים, האחראית לאישור ענייניהם הפיננסיים של אישי ציבור, במטרה למנוע מצבים של ניגוד עניינים, בנוגע לעיסוק הוועדה בנוגע לנתניהו. במהלך אותה ישיבה תקף אנגלמן את הוועדה, וטען כי היא חרגה מתפקידה.
נציין, כי דיווחים בעיתון "הארץ" מצביעים על כוונתו של אנגלמן לחולל מהפכה במשרדו - שבמסגרתה תופסק פעילותו של האגף לתפקידים מיוחדים במשרד המבקר, שטיפל בשנים האחרונות בעיקר בפרשות שהעלו חשד לשחיתות או לפגיעה בטוהר המידות בצמרת השלטונית. על פי דיווחים, אנגלמן ביקש מבכירי משרדו שבעת הכנת תוכנית העבודה השנתית של המשרד, הקובעת אילו גופים וסוגיות ייחקרו, ינהלו אנשיו דיאלוג עם הגופים המבוקרים - כך שלאותם גופים תהיה השפעה על יעדי הביקורת.