עימות חריף בין מבקר המדינה לבין ועדת ההיתרים במשרדו: מבקר המדינה הטרי, מתניהו אנגלמן, תקף במילים חריפות את ועדת ההיתרים, האחראית לאישור ענייניהם הפיננסיים של אישי ציבור, במטרה למנוע מצבים של ניגוד עניינים, בנוגע לעיסוק הוועדה בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי דיווח הערב (ראשון) בהחדשות 13, במהלך ישיבה תקף אנגלמן את הוועדה, וטען כי היא חרגה מתפקידה.



"חרגתם מסמכות", צוטט אנגלמן בכתבה, "אתם לא צריכים להתערב במה שלא שלכם. התפקיד שלכם הוא להחליט אם לתת היתרים או לא, לא מעבר לזה, אל תנהלו לי את המשרד", אמר בנוגע לדרישת הוועדה מראש הממשלה להשיב את 300 אלף השקלים שלווה מבן דודו איש העסקים נתן מיליקובסקי ללא אישור הוועדה.



בוועדה, שדחתה את הקביעה כי הדרישה חורגת מסמכותה ענו למבקר במכתב זועם בו כתבו למבקר שדבריו לא מקובלים. פרסום זה מצטרף לדיווחים נוספים שמצביעים על כוונתו של המבקר החדש, שנבחר לאחר שהיה מועמדו של ראש הממשלה לתפקיד, לעסוק פחות בשחיתויות וזאת על רקע חשדות לשחיתות נגד ראש הממשלה. 



הבוקר פורסם בעיתון הארץ כי בכוונתו של אנגלמן לחולל מהפכה במשרדו - שבמסגרתה תופסק פעילותו של האגף לתפקידים מיוחדים במשרד המבקר, שטיפל בשנים האחרונות בעיקר בפרשות שהעלו חשד לשחיתות או לפגיעה בטוהר המידות בצמרת השלטונית. על פי הדיווח, אנגלמן ביקש מבכירי משרדו שבעת הכנת תוכנית העבודה השנתית של המשרד, הקובעת אילו גופים וסוגיות ייחקרו, ינהלו אנשיו דיאלוג עם הגופים המבוקרים - כך שלאותם גופים תהיה השפעה על יעדי הביקורת. עד עתה גובשה תוכנית העבודה של המשרד באופן עצמאי לחלוטין, ויעדי הביקורת נקבעו לפי חשיבותם והעניין הציבורי בהם. "זה פשוט דבר שאסור לעשות", אמר ל"הארץ" אדם שמילא בעבר תפקיד בכיר במשרד המבקר על התוכנית של אנגלמן. "יש חשש שגופי השלטון ינווטו את הביקורת למקומות נוחים להם".