"נוכחות ישראלית במפרץ הפרסי, במסגרת הקואליציה שהוקמה על ידי ארצות הברית, עלולה להצית מלחמה", כך אמר היום (ראשון) מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים. מוקדם יותר היום, יו"ר הזרוע הפוליטית של חיזבאללה מוחמד ראאד טען כי "ישראל נערכת לפתוח במלחמה נגדנו".

השר ישראל כ"ץ שלח הבוקר עקיצה בחשבון הטוויטר שלו למנהיג העליון באיראן עלי חמאני. הוא כתב בעברית, בערבית ובפרסית: "ביום תשעה באב, המציין רגע כואב של הרס וחורבן בהסטוריה היהודית, ובעיצומו של חג הקורבן המוסלמי, מאיים מנהיג איראן חמינאי לתקוף ולהשמיד את מדינת היהודים. מדינת ישראל חזקה ותתקיים לנצח, בזכות צור ישראל וצבא ההגנה לישראל, אבל משטר האייטולות הרודני, סופו שיעבור מן העולם".

ביום שישי האחרון שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "המפרץ הפרסי הוא חבל הצלה חיוני, ולכן הוא עדיפות ביטחונית בעבור טהרן, שהבטיחה את הביטחון הימי בו ממזמן. זאת בעקבות המתיחות במפרץ שיצרו משמרות המהפכה באיראן בעקבות עצירת מכליות נפט זרות באזור". עוד כתב הדיפלומט האיראני הבכיר: "אנו מודעים למציאות זו, כל נוכחות חוץ-אזורית היא בהגדרה מקור לחוסר בביטחון שלו. איראן לא תהסס לשמור על ביטחונה".
בנוסף, משרד החוץ האיראני התייחס גם הוא לדברי השר ישראל כ"ץ, שחשף כי ישראל מעורבת בקואליציה הימית במפרץ הפרסי. בהצהרה מטעם המשרד נאמר: "כל מעורבות ישראל בקואליציה ימית במפרץ הפרסי מהווה איום ברור עבור כוחות הביטחון האיראנים, ולאיראן יש את הזכות להתעמת עם האיום".

את הדברים אמר ישראל כ"ץ במהלך דיון בוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון. בתוך כך, הוא התייחס גם לביקוריו האחרונים בכינוס האו"ם ובאבו דאבי. "הדבר העיקרי הוא עליית מדרגה בקשרים עם מדינות המפרץ", הסביר, "רק לאחרונה פגשתי אישיות בכירה באמירויות והיו סיכומים משמעותיים והמטרה שלי, בגיבוי מוחלט של ראש הממשלה, היא לפעול לנורמליזציה גלויה ולהסכמים חתומים וגלויים מול מדינות המפרץ".