שתי תחנות ניטור רוסיות שנועדו לאתר קרינה גרעינית הושבתו זמן קצר לאחר הפיצוץ שאירע בעת ניסוי טילים החודש, והוביל לדאגה נרחבת כי ממשלת רוסיה מנסה להסתיר עדויות לתאונה. 



יומיים לאחר הפיצוץ, שתי תחנות הניטור הסמוכות לאתר התאונה הפסיקו להעביר נתונים, כך אמר לסינה זרבו, העומד בראש ארגון אמנת האיסור המקיף לבדיקת נשק גרעיני ל"וול סטריט ג'ורנל". תחנות הניטור, שנקראו דובנה וקירוב על שם המקומות בהם הן נמצאות, יצרו קשר מיד עם ההפרעה בנתונים. גורמים בכירים דיווחו באותה העת כי הם חווים "בעיות תקשורת". 



זרבו אמר כי "אנחנו ממתינים לדיווחים נוספים על מועד החזרת התקשורת לתחנות ותפקודן באופן מלא". הוא סירב לעלות אפשרויות שונות לגורמים שהובילו להשבתת התחנות. 



תחנות הניטור הן חלק מרשת בינלאומית המונה מאות תחנות שהוקמו כדי לאמת את הציות לחוזה האיסור המקיף לבדיקת נשק גרעיני, האוסר על ניסויים בנשק גרעיני ברחבי העולם. המדינות המשתתפות אחראיות על הפעלת התחנות. ברוסיה הוקמו תחנות ניטור רבות, ואלו חולקות מידע עם הארגון הבינלאומי המפקח על ההסכם. 



התחנות נועדו לפקח על כל תזוזה ועד לגלי קול המסמנים על פעילות גרעינית. שתי התחנות שהושבתו לאחרונה ברוסיה נועדו למדוד חלקיקים רדיואקטיביים באטמוספירה. מומחים לבקרת נשק טונים כי בעיית הניטור היא חלק מהמאמץ שמפעילה רוסיה בהסתרת המידע אודות התאונה.



"זהו צירוף מקרים מוזר מאד שתחנות אלו הושבתו זמן קצר לאחר אירוע הפיצוץ", אמר ד"ר דריל קימבל, מנכ"ל איגוד בקרת הנשק, ארגון לא ממשלתי המקדם מדיניות לבקרת נשק. "זה כנראה בגלל שהם רוצים לטשטש את הפרטים הטכניים של מערכת הנעת הטילים שהם מנסים ולא מצליחים לפתח", הוא הוסיף. פקידים רוסים במוסקבה ובשגרירות המדינה בוושינגטון סירבו להגיב לדיווח.