ההשלכות של הפיצוץ שאירע בשבוע שעבר בצפון רוסיה בעקבות תקלה בניסוי בטיל גרעיני ממשיכות להגיע: על פי דיווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס, הרשויות ברוסיה היום (שלישי) המליצו לתושבי אחד הכפרים באזור - ניונוקסה - להתפנות מבתיהם מחשש להתפשטות הקרינה לבתיהם. "קיבלנו את ההודעה על הפעולות המתוכננות של הצבא, ותושבי נונוקסה התבקשו לעזוב את שטח הכפר החל מה-14 באוגוסט", נמסר מהרשויות בעיר סברודבינסק.



הדיווח הזה מגיע לאחר שהבוקר דיווח השירות המטאורולוגי במדינה כי רמות הקרינה בעיר הצפונית סברודבינסק עלו בשיעור של עד פי 16 מהרמה התקינה, זאת לאחר הפיצוץ הגרעיני, שלטענת רוסיה נגרם בעקבות ניסוי טילים בבסיס ימי.



ממשרד הביטחון הרוסי נמסר לאחר הפיצוץ כי הקרינה באזור נותרה תקינה, אולם רשויות העיר בסברודבינסק סתרו את הטענה, ואמרו כי הייתה כן הייתה עלייה ברמות הקרינה. מהארגון "גרינפיס", הנאבק למען הגנה על איכות הסביבה, נמסר כי רמת הקרינה עלתה בשיעור של עד 20. 




נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום לפיצוץ ברוסיה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ארה"ב לומדת הרבה מהפיצוץ הכושל ברוסיה. יש לנו טכנולוגיה דומה לזו שלהם, אך יותר מתקדמת. הפיצוץ ברוסיה גורם לאנשים לדאוג בנוגע לאוויר מסביב לבסיס, ואף רחוק משם. לא טוב". 




אמש פורסם בניו יורק טיימס כי בכירים במודיעין האמריקאי מנסים להבין את הנסיבות לפיצוץ בצפון רוסיה. רוסיה הודתה ביום שבת כי הפיצוץ נגרם מפיצוץ כור גרעיני קטן מידות, אך התגובה האיטית והסודית של הקרמלין הביא מומחים לדבר להאמין כי זהו לא כל הסיפור מאחורי הפיצוץ, שהוביל כאמור לזיהום גרעיני בסביבה.