באופוזיציה תקפו הערב (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הצהרתו בעניין הגרעין האיראני. יו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התייחס לדבריו של ראש הממשלה ואמר כי ״איראן גרעינית היא סכנה ליציבות האזור, במלחמה מולה אין קואליציה ואופוזיציה. תמוהה העובדה שהמידע מפורסם שעות בודדות לאחר קריסת חוק המצלמות. השימוש של נתניהו במידע ביטחוני רגיש לצורכי תעמולה מעיד על שיקול דעת לקוי. גם בימיו האחרונים כראש ממשלה נתניהו דואג רק לנתניהו".



מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, כתב בטוויטר כי "נתניהו שוב משתמש במידע מודיעיני לתעמולת הבחירות שלו. מדובר בחוסר אחריות לאומי מחריד. הגרעין האיראני לא יכול לשמש לתעלולי קמפיין".



ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) תקף גם הוא את נתניהו. בראיון לערוץ 13 אמר ברק: "אחרי שנכשל הספין של המצלמות, שגם הוא הייתה לו כוונה נסתרת, הוא מוחלף בספין אחר. כל העניין הזה זה הבחירות בלבד. המאבק נגד איראן הוא רציני בהחלט, ולא אמור להתנהל בטלוויזיה שמונה ימים לפני הבחירות. נתניהו עושה ספין בחירות ומכין את עצמו לתבוסה לפני שביטלו את ההסכם היה לנו לפחות שבע מדינות שלחצו על איראן. נתניהו חושש שלפני הבחירות נראה התקרבות בין טראמפ לאיראנים ומזה הוא חושש ולכן הוא מעלה את זה. אין שום יכולת לקדם את המאבק בפטפטת ציבורית".



צילום: מרק ישראל סלם



במחנה הדמוקרטי אמרו: "עוד לא יבשה הדיו מהספין האחרון שנכשל וכבר נתניהו מציג עוד ניסיון לספסר בביטחון המדינה על מזבח טובת ההנאה האישית. 

לאחר הכישלון שלו בהעברת חוק המצלמות הבזוי, חזר נתניהו לאגף האהוב והמוכר - איראן. מוטב שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יגע בקודשי הביטחון.עוד שבוע מחליפים, רק המחנה הדמוקרטי הוא קול בטוח נגד החשוד".


ח"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה, אמר: "לצד ההשתאות והגאווה מהיכולות המבצעיות והמודיעיניות של צה״ל וכוחות הביטחון, מדבריי ראש הממשלה בתזמון שכזה נודף ריח רע מאוד של מסחרה ושעבוד הביטחון הלאומי לצרכים פוליטיים. האיום האיראני לא צריך לשמש תפאורה בקמפיין בחירות ודווקא לאור עוצמתו וחומרתו של האיום מדובר במהלך מביש ופסול".

בנאומו, נתניהו הציג במצגת את המקומות בהם איראן הסתירה חומר גרעיני. אחרי החשיפה רואים כי איראן השמידה את המקומות וכיסתה את האתר בחצץ. "זה מה שאיראן עשתה שם", אומר נתניהו. "זה לא עזר להם. היום אני מגלה שחשפנו אתרים סודיים נוספים. אחד החשובים שבו הוא אתר לפיתוח נשק גרעיני ליד אבאדה דרומית לאיספאהן".