משטרת ישראל השלימה היום (חמישי) את התחקיר הנוגע להפקת הסדרה מחוז ירושלים. מהמשטרה נמסר שהנחת היסוד שהובילה את התחקיר לכל אורכו, היא שהשוטרים והקצינים שהשתתפו בסדרה ("השחקנים"), נשלחו למשימה על ידי הפיקוד מבלי שהוכשרו או הודרכו כראוי. השוטרים פעלו למיטב הבנתם למען תדמית הארגון כולו ומבלי שתודרכו כראוי באשר למגבלות הנדרשות. "עמדת פיקוד משטרת ישראל שאין לתלות בהם את האחריות נותרה בעינה ואף אוששה במהלך התחקיר", נמבר מהמשטרה.

התחקיר נוהל ידי סגן מפקד מחוז חוף, תנ"צ יוסי חמו והתמקד בבחינת שיתוף הפעולה של משטרת ישראל עם חברת "קודה תקשורת" להפקת הסדרה, בהליכי ההתקשרות ובאופן הביצוע, לרבות היבטי פיקוח ובקרה במהלך צילומי ועריכת הסדרה. 

הנשק ש"הושתל". צילום מסך מכאן 11
הנשק ש"הושתל". צילום מסך מכאן 11
 
כזכור, תאגיד השידור הישאלי החליט להוריד את כל פרקי סדרת הדוקו "מחוז ירושלים" בעקבות פרשת "השתלת הנשק" בביתו של תושב עיסאוויה במזרח ירושלים והמחאה הרחבה שהיא עוררה, ומודיע על בירור של שיטות העבודה והעריכה של התוכנית. שידור הפרק התשיעי של הסדרה "מחוז ירושלים" שהופקה על ידי "קודה תקשורת" ושודרה בערוץ "כאן", עורר את הסערה הגדולה. בפרק הזה הסתבר בדיעבד כי המשטרה שתלה לכאורה נשק בביתו של סלימאן סאמר תושב עיסאוויה ולו רק כדי להמחיש את היכולות שלה לאתר ולתפוס נשקים המוסתרים ברשות אזרחים.
 
ח"כ עופר כסיף על ההחלטה לא להעמיד לדין את השוטרים: "‏מיד לאחר הפרסום, פניתי ליועמ"ש ולפרקליט המדינה שהעבירו את החקירה למח"ש. מצער לשמוע כי כבר היום ברור שאף שוטר עבריין לא יעמוד לדין על הפשע החמור של שתילת נשק בבית של אדם חף מפשע והצגתו בשידור כעבריין מסוכן. בירושלים המזרחית הכבושה פועלת המשטרה כארגון פשע אכזרי ולא כשומרת חוק וסדר".

מקודה תקשורת נמסר בתגובה: "כמה לא מפתיע שהמשטרה מפיקה דוח עצמי שמתהדר בהתנערות מאחריות של אנשיה, ולפתע מוצגת תמונה  לפיה השוטרים לא ראו כלום, לא שמעו כלום ולא אמרו כלום. הסדרה 'מחוז ירושלים' נועדה להביא תיעוד מהשטח של היחידות השונות של משטרת ישראל באזור ירושלים, ועל כן ליוו ציוותי צילום מטעם חברת ההפקות קודה תקשורת את השוטרים בעת מילוי תפקידם היומיומי ובהתלוות לשגרת עבודתם והאירועים כפי שהתרחשו, כנהוג בסדרות דוקו-ריאליטי.

"הטענה כאילו יכולה ההפקה ליזום אירועים הנה מופרכת מיסודה, שכן ההפקה התלוותה בפועל לעבודת השוטרים עצמם. יתרה מזאת, להפקה אין כל יכולת להכתיב למשטרת ישראל, לקציני משטרה ולשוטרים עצמם, כמי שהיו במסגרת מילוי תפקידם, כיצד לפעול ומה לעשות בשטח ואל מול ההתרחשויות. ההפקה פעלה אל מול שוטרי ישראל כפי שהוגדר לה מראש ועל פי החוזה והנהלים שהוחלטו והוכתבו על ידי המשטרה. האינטרס היחיד של ההפקה היה להביא תיעוד מהשטח של עבודתם המסורה של השוטרים, ואנו דוחים בשאט נפש כל רמיזה אחרת".